Hjälp med LiPo

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Haliflax

Hjälp med LiPo

Inlägg av Haliflax »

Ska skaffa bössa och såklart så passar bara LiPo, började kolla på bössa för flera år sedan när det fortfarande var vanliga batterier. Men nu upptäckte jag dom nya, och folk har sagt att jag behöver läsa på/det finns lite som kan gå fel med LiPo.

Så vad behöver jag veta? Vad behöver jag för tillbehör för att göra det så säkert och bra som möjligt för bössan?

TwinkleDew

Re: Hjälp med LiPo

Inlägg av TwinkleDew »

Skjut inte helt slut på batteriet och stampa in på det typ...
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Haliflax

Inlägg av Haliflax »

Finns det nån varnare eller något sådant som visar när batteriet är tomt/fullt? Hört att dom kan explodera om man över-laddar dom också.

Nicolai

Inlägg av Nicolai »

Det finns varnare att köpa lite överallt, typ här. Tänk också på att ladda batterierna på rätt sätt, en Imax B6, sladdarna och kontakterna du kommer behöva och en LiPo-påse (brandtålig påse att ladda/förvara batterierna i) från http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/index.asp så kommer du aldrig mer behöva köpa en ny laddare om din inte går sönder :)

FabianP

Inlägg av FabianP »

du får inte köra dem i botten. när du förvarar dem skall de vara halvladdade. du behöver speciell laddare som sagt ovan. bäst "pangförpengarna" om du köpet laddare/batterier på hobbyking. köp 7.4v först. om batterier är skadade när du laddar dem kan de börja brinna Häftigt därav bra att ladda dem i en sk lipo-påse.. annars är det lugnt :-) have fun!
Lunar
LosPrimosLocos

Haliflax

Inlägg av Haliflax »

Tack för alla svar, uppskattas!!!

Skriv svar