Hej
Tänker köpa ett par bössor men också samtidigt köpa en bättre inre pipa...bara en dum fråga vilken ska man välja?
Inte så mycket om märke men mer on längden
Så till exempler MK18 Mod1 där står det att barrel length är 10.5'', vilket jag antar är tums så då är den 266.7mm? Har man rätt att inte skaffa en pipa som är längre än 266.7mm (om man inte vill ha en ljuddämpare eller något liknande)? Och sen brukar det finnas ett annat måt som 6.01 eller 6.03, och igen eftersom BBs man brukar spela med är 6.0, så borde logiken säga att 6.01 vore bättre så man inte tapar lika mycket luft, och därmed åker kulan längre?
Tack i förskott
Längd på pipan?
Re: Längd på pipan?
Ta en titt här: viewtopic.php?f=20&t=8408&p=56557
Angående diametern, 6.01 gör att du får högre utgångshastighet, inte nödvändigtvis bättre precision. Det finns precisionspipor som är rätt stora men ändå ger bra precision. I vilket fall, läs igenom tråden ovan så klarnar förhoppningsvis en hel del
Angående diametern, 6.01 gör att du får högre utgångshastighet, inte nödvändigtvis bättre precision. Det finns precisionspipor som är rätt stora men ändå ger bra precision. I vilket fall, läs igenom tråden ovan så klarnar förhoppningsvis en hel del

ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.