Nybörjar vapen

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Replexed

Nybörjar vapen

Inlägg av Replexed »

Hejsan jag är ny inom airsoft och ska köpa min första bössa. Har tittat på en http://www.tacticalstore.se/se/art/king ... -fiber.php och tänkte höra med er dels om den är värd priset och dels om man behöver byta batteri direkt på sin första bössa eller om man väntar med det?
Så är dden något att ha för det priset?

ohman

Re: Nybörjar vapen

Inlägg av ohman »

Det var ett väldigt högt pris för en bössa med plastkropp tycker jag.

Gällande batteri, de flesta batterier man får med när man köper en bössa är inte vidare värst bra, men visst duger de att köra med ett tag. I förlängningen vill du antagligen gå över till lipo samt köpa en ordentlig laddare. Finns massor av information om detta här på forumet.

Om du vill köpa en bössa inom Sverige så skulle jag rekommendera att du tar en titt runt på rodastjarnan.com, vapenbutiken.com, strikerairsoft.se, cybairgun.se med flera, annars kan du kasta ett öga på taiwangun.com och gunfire.pl om du inte har något emot att beställa från andra EU-länder vilket i så fall gör att du får mer för pengarna, men har sämre tillgång till support och reklamation om det skulle behövas.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Replexed

Inlägg av Replexed »

Okej ska ta och titta där! :) Tack för svar! :)

ohman

Inlägg av ohman »

Inga problem, välkommen till airsoftandets underbara värld ;)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Replexed

Inlägg av Replexed »

Tackar får dock vänta ett par år innan jag kan vara med på riktig då jag bara är 16 ^^ Hittade en annan som jag tror är lite bättre http://www.cyberphoto.se/info.php?article=348AP :)

ohman

Inlägg av ohman »

Vänta två år med att köpa en bössa i så fall!
Dels kommer det ha kommit ut en massa nya roliga saker när du kommer dit, och dessutom är du/dina föräldrar inte olagliga.

Välkommen till airsoftandets underbara värld om två år! :D

Replexed

Inlägg av Replexed »

Så länge någon över tjugo är med så är det inte olagligt ;) Men jag får se hur jag gör ^^

1mpulseS0D

Inlägg av 1mpulseS0D »

Ta inte detta på fel sätt, men denna diskussion har varit i mängder av trådar. Kolla lite längre bak i nybörjarforumet och läs disussionerna angående airsofting under 18. Inga undantag, du får inte spela innan du är 18! Dock, när du är 18 så är du mer än välkommen!

Replexed

Inlägg av Replexed »

Jag förstår :) jag vet att detta är på grund av lagstiftning. Men vad jag menade var att jag får skjuta med det och så :) med någon som övervakar :)

Aracus

Inlägg av Aracus »

Skjuta på bakgården, om det inte stör eller skrämmer grannskapet (eller skadar någon/ting) med närvarande förälder ja, men som sagt, inte spela. Ha så kul och hoppas få se dig i spel om 2 år! :D

Skriv svar