Problem med Schmeisser M4A1

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Enday
Inlägg: 9
Blev medlem: tis aug 06, 2013 4:45 pm

Problem med Schmeisser M4A1

Inlägg av Enday »

Hej, hittade inget annat underforum att posta detta i så jag gör det här.

Införskaffade mig en schmeisser M4A1 från teknikmagasinet för ca 1 månad sen (http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf= ... ser%20M4A1&).
Problemet är när jag håller inne avtryckaren låter bara motorn, det låter inte som att pistongen rör sig eller något sånt, bara ett konstant läte. Jag kan ju gå tillbaka till teknikmagasinet med geväret och fråga om garantin gäller, har ej skruvat isär geväret eller dylikt. Grejen är att närmaste butik ligger 5 mil härifrån och jag har inte tillgång till bil för tillfället, tänkte höra med er här om det finns något att göra åt problemet här hemma?

Tacksam för svar.

veduren
Inlägg: 67
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:11 pm

Re: Problem med Schmeisser M4A1

Inlägg av veduren »

Testa ifall motorskruven har gängat ur sig. Det är en liten skruv vanligen en insektsnyckel i botten av pistolhandtaget.

annars så till teknikmagget o ta pengarna tillbaka.

Annars är det förmodligen pistongras vilket betyder ny piston.

Enday
Inlägg: 9
Blev medlem: tis aug 06, 2013 4:45 pm

Re: Problem med Schmeisser M4A1

Inlägg av Enday »

Hej! Tack för svaret, det funkade! Ett tag..

Nu fungerar bara geväret om jag trycker hårt på "locket" på botten på handtaget.. :/

Kan tilläggas att jag inte har en blekaste om vad jag gör.. :roll: :|

futuremind
Inlägg: 111
Blev medlem: fre maj 18, 2012 11:11 am

Re: Problem med Schmeisser M4A1

Inlägg av futuremind »

om du skruvar loss botten plattan så kan det ligga en liten bricka mellan skruven och motorn den kanske har trillat loss då kan motorn hamna för långt ner hur mycket du än skruvar upp skruven

M.V.H Alexander
M.V.H Alexander

Enday
Inlägg: 9
Blev medlem: tis aug 06, 2013 4:45 pm

Re: Problem med Schmeisser M4A1

Inlägg av Enday »

Tjena, jag ser ingen bricka när jag skruvar isär.

Lägger upp ett par bilder om det kan underlätta.

Bild
Bild
Bild

Finns det något jag kan använda istället för denna brickan? :)

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: Problem med Schmeisser M4A1

Inlägg av Kocken149 »

Ser ut som du har gjort sallad av bottenplattans gängor, ett nytt pistolgrepp kan behövas eller dra i lite större skruvar och hoppas det håller ihop.

Enday
Inlägg: 9
Blev medlem: tis aug 06, 2013 4:45 pm

Re: Problem med Schmeisser M4A1

Inlägg av Enday »

Kan säga att det inte är lika illa som det ser ut.. :D

ADAM
Inlägg: 250
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:55 am

Re: Problem med Schmeisser M4A1

Inlägg av ADAM »

"Schmeisser" M4A1??? Schmeisser?
Grundare av Vapenbutiken i Stockholm
Stödmedlem i PanzerFaust
[color=#00AA00]Paxz[/color] skrev:Sure thing boss

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: Problem med Schmeisser M4A1

Inlägg av Kocken149 »

Om bössan funkar när du trycker på bottenplattan så betyder det nog att den inte sitter fast. Den ska sitta stumt.

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Problem med Schmeisser M4A1

Inlägg av ohman »

Du ska inte ha någon bricka på den modellen. Du har istället den stora breda skruven i mitten på bottenplattan. Den är så pass bred så att ingen bricka behövs. Skruva tillbaka bottenplattan med de två små skruvarna först tills den sitter stumt. Sen skruvar du försiktigt i den stora mittenskruven tills du börjar känna ett lätt motstånd. Då är det dags att stoppa i ett batteri och finjustera tills motorn drar runt gearboxen med minsta möjliga oljud.

Om du efter justering fortfarande inte får gearboxen att dra runt så har du pistongras eller kuggsallad. Skicka tillbaka till återförsäljaren och få tillbaka dina pengar eller en ny bössa.

Ps. Jag är med Adam här... Schmeisser? :shock:
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar