AK5
Re: Sv: AK5
Till vad? För cqb är det riktigt dåligt 

ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
-
Bra och bra..... Det är inte dåligt iaf.
Beror på vad man vill uppnå med bössan?
Vilken är det, den första som kom eller AK5C?
Den första som kom Chronar runt 120m/s och mer än så i en Autobössa behövs sällan...
Beror på vad man vill uppnå med bössan?
Vilken är det, den första som kom eller AK5C?
Den första som kom Chronar runt 120m/s och mer än så i en Autobössa behövs sällan...
-
Då återstår ju frågan vad målet med uppgraderingen är, 110m/s räcker gott för skogsspel tex.
Min Bössa chronar 99m/s med en 90 fjäder och fungerar klockrent för skogsspel.
Min Bössa chronar 99m/s med en 90 fjäder och fungerar klockrent för skogsspel.
-
Fast om du bara är uter efter utgångshastighet så är det bara att trycka i en starkare fjäder och starkare batteri.
Om du däremot är ute efter bra räckvidd och precision så är utgångshastigheten av mindre vikt faktiskt, räcker gott med runt 100m/s.
Det du däremot ska lägga tid på är pipa och framför allt hop up gummit.
Kulvikt är också viktigt, det gäller att hitta rätt märke på kulor samt vikt på dessa för just din bössa.
Många svär vid Green Devils kulor, jag likaså. Vikten jag uteslutande kör med är 0,28 och det använder jag i båda mina bössor samt i min GBB
Om du däremot är ute efter bra räckvidd och precision så är utgångshastigheten av mindre vikt faktiskt, räcker gott med runt 100m/s.
Det du däremot ska lägga tid på är pipa och framför allt hop up gummit.
Kulvikt är också viktigt, det gäller att hitta rätt märke på kulor samt vikt på dessa för just din bössa.
Många svär vid Green Devils kulor, jag likaså. Vikten jag uteslutande kör med är 0,28 och det använder jag i båda mina bössor samt i min GBB