Hej allihopa! Tänkte köpa en pistol som ett första vapen och har spanat in det här vapnet: http://www.frysen.nu/produkt.php?viewCa ... item=16164 men jag har hört enligt några på youtube att det ska vara rätt slösaktigt med gasen, så jag frågar er airsoftare på forumet som har använt en M93r vad ni tycker om den. Slösar den med gasen, hur kul är den och är den ett bra köp?
Som en andra fråga älskar jag Mauser C96 pistolen, men har inte hittat någon återförsäljare i sverige som säljer den i airsoftform, förutom en från Tactical store som kostar över 2000 kr, och jag vill helst inte betala så mycket för en pistol. Vet ni om det finns en svensk återförsäljare som säljer en Mauser C96 till ett rimligt pris, t.ex. 1000-1500 kr?
MVH Gurraairsoft
Två frågor om vapen
Re: Sv: Två frågor om vapen
Om du tänker spela så tror jag du har mycket roligare med en AEG.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Re: Två frågor om vapen
Denna tror jag på.. slut just nu men iaf..
http://www.rodastjarnan.com/airsoft/air ... -gbb-20303
http://www.rodastjarnan.com/airsoft/air ... -gbb-20303
Lunar
LosPrimosLocos
LosPrimosLocos
-
Re: Två frågor om vapen
Hallå.
Jag skulle nog inte börja med en pistol, då en aeg (gevär) är nog bättre och roligare att börja med.
Kommer nog inte kunna panga lika mycket eller bra med pistol.
Dock svar på frågan om gas, den slösas lätt ja men man brukar ofta panga iväg ca 10-15 bulor av ett 23kulors magasin (om det är kallt ute dvs)
Jag är inte lika säker för din specifika pistol men det är min uppfattning av mina pistoler som jag haft/har.
Till fråga två vill jag åter säga att du kan hitta aeg:s till samma pris (även biligare om man letar)
Att du inte hittar den pistolen hos många återförsäljare är som du säger, den finns itne hos så många.
Troligen kan du dock specialbeställa från några av dem (har själv gjort det) dock får man vara beredd på att det kostar vad det kostar då och därmed pasta.
Jag vill dock lägga in en fotnot (då det känns som att jag trampar lite mycket på dig för att du vill ha en pistol och jag skriker aeg) så är det du som spelar, därmed är det ditt vapen och din upplevelse som räknas. Vill du ha pistol som första vapen, kör med det.
Hoppas detta hjälper
MVH Tobbe P
Jag skulle nog inte börja med en pistol, då en aeg (gevär) är nog bättre och roligare att börja med.
Kommer nog inte kunna panga lika mycket eller bra med pistol.
Dock svar på frågan om gas, den slösas lätt ja men man brukar ofta panga iväg ca 10-15 bulor av ett 23kulors magasin (om det är kallt ute dvs)
Jag är inte lika säker för din specifika pistol men det är min uppfattning av mina pistoler som jag haft/har.
Till fråga två vill jag åter säga att du kan hitta aeg:s till samma pris (även biligare om man letar)
Att du inte hittar den pistolen hos många återförsäljare är som du säger, den finns itne hos så många.
Troligen kan du dock specialbeställa från några av dem (har själv gjort det) dock får man vara beredd på att det kostar vad det kostar då och därmed pasta.
Jag vill dock lägga in en fotnot (då det känns som att jag trampar lite mycket på dig för att du vill ha en pistol och jag skriker aeg) så är det du som spelar, därmed är det ditt vapen och din upplevelse som räknas. Vill du ha pistol som första vapen, kör med det.
Hoppas detta hjälper
MVH Tobbe P