Automatkarbin/sub samt mer
Automatkarbin/sub samt mer
Hej.
Har blivit intresserad av att börja köra airsoft. Främst är de tanken att jag ska testa på mest på spelställerna runt Stockholm när jag får möjlighet. Men jag har även i baktanken att försöka vara med på något milsim då jag tycker de ser rejält roligt ut. Problemet är då främst att jag pluggar på SU och pengarna knappast finns i överflöd.
Därför har jag tänkt mest på att skaffa mig en AK med tanke på att de finns flertal olika outfits som är möjliga med en mindre budget. Egentligen gillar jag franska vapen men då blir en outfit dyr?
Jag har en budget runt 2000-2500 för vapen och tillbehör till vapen. Hade tänkt köpa från någon av polacksidorna då man verkar spara en hel del på det. Cyma AK serien 4~ är främst de jag tittat på.
MEN! Jag är osäker på om jag istället ska gå för en mp5 tex istället för att även kunna spela cbq på inomhusbanorna? Hur skulle en mp5 fungera utomhus?
Samt vad för fps/joule bör man sikta in sig på? Samt vad för kulor mäter man hastigheterna med?
(Skrivet på mobil så ber om ursäkt för stavfel.) Mvh
Har blivit intresserad av att börja köra airsoft. Främst är de tanken att jag ska testa på mest på spelställerna runt Stockholm när jag får möjlighet. Men jag har även i baktanken att försöka vara med på något milsim då jag tycker de ser rejält roligt ut. Problemet är då främst att jag pluggar på SU och pengarna knappast finns i överflöd.
Därför har jag tänkt mest på att skaffa mig en AK med tanke på att de finns flertal olika outfits som är möjliga med en mindre budget. Egentligen gillar jag franska vapen men då blir en outfit dyr?
Jag har en budget runt 2000-2500 för vapen och tillbehör till vapen. Hade tänkt köpa från någon av polacksidorna då man verkar spara en hel del på det. Cyma AK serien 4~ är främst de jag tittat på.
MEN! Jag är osäker på om jag istället ska gå för en mp5 tex istället för att även kunna spela cbq på inomhusbanorna? Hur skulle en mp5 fungera utomhus?