Automatkarbin/sub samt mer
Automatkarbin/sub samt mer
Hej.
Har blivit intresserad av att börja köra airsoft. Främst är de tanken att jag ska testa på mest på spelställerna runt Stockholm när jag får möjlighet. Men jag har även i baktanken att försöka vara med på något milsim då jag tycker de ser rejält roligt ut. Problemet är då främst att jag pluggar på SU och pengarna knappast finns i överflöd.
Därför har jag tänkt mest på att skaffa mig en AK med tanke på att de finns flertal olika outfits som är möjliga med en mindre budget. Egentligen gillar jag franska vapen men då blir en outfit dyr?
Jag har en budget runt 2000-2500 för vapen och tillbehör till vapen. Hade tänkt köpa från någon av polacksidorna då man verkar spara en hel del på det. Cyma AK serien 4~ är främst de jag tittat på.
MEN! Jag är osäker på om jag istället ska gå för en mp5 tex istället för att även kunna spela cbq på inomhusbanorna? Hur skulle en mp5 fungera utomhus?
Samt vad för fps/joule bör man sikta in sig på? Samt vad för kulor mäter man hastigheterna med?
(Skrivet på mobil så ber om ursäkt för stavfel.) Mvh
Har blivit intresserad av att börja köra airsoft. Främst är de tanken att jag ska testa på mest på spelställerna runt Stockholm när jag får möjlighet. Men jag har även i baktanken att försöka vara med på något milsim då jag tycker de ser rejält roligt ut. Problemet är då främst att jag pluggar på SU och pengarna knappast finns i överflöd.
Därför har jag tänkt mest på att skaffa mig en AK med tanke på att de finns flertal olika outfits som är möjliga med en mindre budget. Egentligen gillar jag franska vapen men då blir en outfit dyr?
Jag har en budget runt 2000-2500 för vapen och tillbehör till vapen. Hade tänkt köpa från någon av polacksidorna då man verkar spara en hel del på det. Cyma AK serien 4~ är främst de jag tittat på.
MEN! Jag är osäker på om jag istället ska gå för en mp5 tex istället för att även kunna spela cbq på inomhusbanorna? Hur skulle en mp5 fungera utomhus?
Samt vad för fps/joule bör man sikta in sig på? Samt vad för kulor mäter man hastigheterna med?
(Skrivet på mobil så ber om ursäkt för stavfel.) Mvh
-
Re: Automatkarbin/sub samt mer
Om du vill spela inomhus så bör ditt vapen chrona mindre än 100 m/s vilket är den vedertagna standarden. Vapenbutiken i Stockholm kan trimma ner vapnet åt dig för en billig slant (250 kr).
Angående dina vapenval så spelar de mindre roll. Du bör ta det du tycker är snyggt. Det är det enda som spelar någon roll. Jag har en MP5 som används utomhus, och den fungerar prima. Jag använder även flertalet vapen med CQB trim utomhus, och det fungerar mycket bra. Stirra dig inte blind på utgångshastighet och piplängder. Det är det misstag de flesta gör i början.
Normalt chronar man med en 0.2g kula men Vapenbutiken erbjuder gratis chronografering med översättningstabell.
Angående dina vapenval så spelar de mindre roll. Du bör ta det du tycker är snyggt. Det är det enda som spelar någon roll. Jag har en MP5 som används utomhus, och den fungerar prima. Jag använder även flertalet vapen med CQB trim utomhus, och det fungerar mycket bra. Stirra dig inte blind på utgångshastighet och piplängder. Det är det misstag de flesta gör i början.
Normalt chronar man med en 0.2g kula men Vapenbutiken erbjuder gratis chronografering med översättningstabell.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)
Finns de någon möjlighet att själv byta ut en mindre del för att höja/minska kraften? Typ fjädern? Är ganska teknisk av mig när jag kan läsa till mig guider eller se klipp så de vore ultimat att ha två setups, en för cbq och en för utomhus. Eller är de för mycket jobb varje gång man skulle byta?
Det finns vissa tillverkare som har förstått att folk vill kunna byta utgångshastigheten enkelt och har således tillverkat bössorna på sådant sätt.
Att byta fjäder i en vanlig box tar väl 30+ minuter beroende på hur duktig man är.
Att byta fjäder i en vanlig box tar väl 30+ minuter beroende på hur duktig man är.
MP5 är väldigt mångsidiga i min mening, hade också snålt med cash till hobbyn när jag började så slog till på en mp5sd5 som jag kört cqb trim i och har fungerat kalas både inne och ute för mig. Tanken med det köpet var just att få en bössa som var stor nog för att vara bekväm och stabil i skogen men smidig nog att smyga runt inomhus med, dock i efterhand kan jag tycka att SD6 med skjutstock hade varit ännu bättre då du får samma stabila bössa men kan göra den smidigare inomhus genom att dra in stocken. Min fullstock har visat sig vara aningen utymplig ibland när det är riktigt trångt eller små utrymmen som ska säkras.
Såklart är det vilket vapen du själv dras till som ska avgöra, inget som säger att ett långt as till bössa är sämre i cqb, man skapar/justerar sin spelstil efter vapen och utrustning men som sagt funkar kanon att köra skog med cqb trim och sen när pengar rinner till kan man ju köpa på sig och bygga en skogsbössa efter tycke och smak om man känner för det och förpassa MPn till enbart CQB. Det var mina two cents iaf
Såklart är det vilket vapen du själv dras till som ska avgöra, inget som säger att ett långt as till bössa är sämre i cqb, man skapar/justerar sin spelstil efter vapen och utrustning men som sagt funkar kanon att köra skog med cqb trim och sen när pengar rinner till kan man ju köpa på sig och bygga en skogsbössa efter tycke och smak om man känner för det och förpassa MPn till enbart CQB. Det var mina two cents iaf

MP5 går utmärkt att använda i skog. Min PDW är en riktig best som skjuter rakare och längre än det mesta i skogen samtidigt som den är grymt smidigt i trängre situationer.
Enligt min erfarenhet handlar det om kvalité på kulor, vikt på kula och framför allt kvalitén på hop up gummit. Med det sagt, satas på något du gillar ex. då en AK. Eller ännu bättre, något vapen med möjligheten att byta fjäder/cylinderkit snabbt.
Enligt min erfarenhet handlar det om kvalité på kulor, vikt på kula och framför allt kvalitén på hop up gummit. Med det sagt, satas på något du gillar ex. då en AK. Eller ännu bättre, något vapen med möjligheten att byta fjäder/cylinderkit snabbt.
Flesta mp5 versionerna verkar ha gearbox v.2. Är det stor skillnad på versionerna? Sedan läste jag om precisionspipa.. förbättrar den precisionen bara eller ökar även kraften?
Bör man köpa ett annat batteri än de som följer med direkt?
Bör man köpa ett annat batteri än de som följer med direkt?
Madbull har en pipa som är borrad vilket sänker din m/s med ca 10 m/s , +/-
Hur ställer sig folk till ak 74u? Det skulle ju vara ett mellanting ..?
Du borde använda sökfunktionen. Många av dina frågor har besvarats otaliga gånger.
Hur folk ställer sig? Varför skulle någon bry sig om vad du väljer att köpa för vapen?
Hur folk ställer sig? Varför skulle någon bry sig om vad du väljer att köpa för vapen?