Första intryck

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
FabianP

Första intryck

Inlägg av FabianP »

Hej
Efter några veckor av research och uppladdning har jag och min bror fått fart på våra grejor. Mycket nöjd med min G&P Magpul CQB. Skön känsla exteriört. Kvalitet. Går som en klocka. Rakt och hårt. Pmag midcap 120 jag fick med är grym.. kommer köpa några till så fort jag hittar svarta.. Köpt ett 7.4 2100mAh lipo. Blir en B6 laddare till detta som man kan "förvarings-ladda" batterierna med. Lilla B2:an jag tog i desperation var nog en miss.. Brorsan köpte en KWA Kriss Vector. Jisses.. makalös manick.. lite meckigare än min M4:a men otrolig känsla. Kräver lite fix med hopup samt att den drar något åt vänster. Vidare pulat lite med ansikts skydd.
Köpt några nätmasker på StrikerAirsoft (gillar) som med lite bändande är helt ok. Svårt med brillorna speciellt eftersom jag har glasögon.. slutat med att ett bar skyddsglasögonn från Jula (39:-!) är det som funkar bäst (immar minst och skall test beskjutas). Skall spana in Dye i4:s mask tids nog.
Slutligen gjort lite testskjutningar på varandra. Ca 20 meters avstånd i ryggen med skjorta. Klart avskräckande!
Smärta, tjut och blått märke! Dax för spel nu.. blir i öppen terräng (gammalt skyddsområde med bunkrar, värn o raviner... skillnaden på pojkar och män är bara priset på deras leksaker! .. Fortsättning följer.. :-)
/Fabian
Lunar
LosPrimosLocos

Nicolai

Re: Första intryck

Inlägg av Nicolai »

Det finns glasögontillsatser till riktiga skyddsglasögon också :)
Såna här I såna här eller här eller nåra andra ESS, finns fler märken också men föredrar ESS själv :)

Lite dyrare dock :P Men skulle själv känna mig mycket säkrare bakom ett par ordentliga skyddsglasögon :D

ohman

Inlägg av ohman »

Jag gav upp med att försöka använda vanliga glasögon under skyddsglasögonen, jag svettas rejält när jag spelar och immar inte skyddsglasögonen så immar de vanliga :) Jag gick helt enkelt till optikern och skaffade linser just för airsoftandet. Ett paket linser räcker till ett års spelande ungefär för min del, så det är ingen jätteutgift.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

FabianP

Inlägg av FabianP »

jo. vart inne på linser också. kanske lika bra :-/
Lunar
LosPrimosLocos

Ripperbat

Inlägg av Ripperbat »

Det är gött med linser jämfört med glas. Ännu goare är det att ha opererat. Men det kanske man gör av annan anledning än just airsoft ;)

PerceptIon

Inlägg av PerceptIon »

Själv har man kört med vanliga glasögon under skyddsglasögonen (Samma sak dom fyra åren jag lirade paintball), känner att det inte funkar i längden och linser är för obekvämt. RX-insert är iväg på slipning, kostar 500 kronor för slipningen och det känns det värt. Med tanke på hur mycket dom lovordas så är det nog ett säkert kort!
Senast redigerad av 1 PerceptIon, redigerad totalt 0 gånger.

FabianP

Inlägg av FabianP »

Rx-insert.. är det minibrillerna som sitter i skyddsglasögonen?
Lunar
LosPrimosLocos

ohman

Inlägg av ohman »

Japp
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar