Efter några veckor av research och uppladdning har jag och min bror fått fart på våra grejor. Mycket nöjd med min G&P Magpul CQB. Skön känsla exteriört. Kvalitet. Går som en klocka. Rakt och hårt. Pmag midcap 120 jag fick med är grym.. kommer köpa några till så fort jag hittar svarta.. Köpt ett 7.4 2100mAh lipo. Blir en B6 laddare till detta som man kan "förvarings-ladda" batterierna med. Lilla B2:an jag tog i desperation var nog en miss.. Brorsan köpte en KWA Kriss Vector. Jisses.. makalös manick.. lite meckigare än min M4:a men otrolig känsla. Kräver lite fix med hopup samt att den drar något åt vänster. Vidare pulat lite med ansikts skydd.
Köpt några nätmasker på StrikerAirsoft (gillar) som med lite bändande är helt ok. Svårt med brillorna speciellt eftersom jag har glasögon.. slutat med att ett bar skyddsglasögonn från Jula (39:-!) är det som funkar bäst (immar minst och skall test beskjutas). Skall spana in Dye i4:s mask tids nog.
Slutligen gjort lite testskjutningar på varandra. Ca 20 meters avstånd i ryggen med skjorta. Klart avskräckande!
Smärta, tjut och blått märke! Dax för spel nu.. blir i öppen terräng (gammalt skyddsområde med bunkrar, värn o raviner... skillnaden på pojkar och män är bara priset på deras leksaker! .. Fortsättning följer..

/Fabian