Låga ms / Läcksök / Tätning / Passform

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Patet
Inlägg: 43
Blev medlem: sön jun 10, 2012 10:38 pm

Låga ms / Läcksök / Tätning / Passform

Inlägg av Patet »

Tjabba! Finns säkerligen en tråd om detta men mina sökningar genererade ca 400 trådar, finns en så länka och radera denna!

Ja problemet då.. Har en ICS bössa som jag pillat lite med, problemet är dock att den skjuter låga ms, nu vet jag inte fjäderstyrka men skulle tippa på att det är en 120 fjäder som jag tjoffade i och hamnar på ca 45-46 ms med 0.25:or, vilket är lågt oavsett fjäder.. Har rivit isär uppern och konstaterat att allt ser bra ut samt att det är tätt, det lämnar ju endast hophus right? Köpte ett helt nytt samt gummi och gjorde detta enligt konstens regler..
Fortfarande samma resultat..

Är det någon utav er med kunskap som kan förklara lite snabbt hur man gör en "läcksökning"? Då jag funderar på om det kan vara emellan uppern och huset som det läcker..

Tacksam för svar

Mvh RobbanB
Senast redigerad av 1 Patet, redigerad totalt 0 gånger.
OMG!!! FICK DU OCKSÅ VERSALER I JULKLAPP!!?!?!?!
FANTASTISKT!!
....lägg ner med CAPS. - PFT Kether

veduren
Inlägg: 67
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:11 pm

Re: Låga ms / Läcksök / Tätning

Inlägg av veduren »

Blås i nozzeln samt kolla att nozzeln når hoppgummit är något jag skulle börja med :)

Patet
Inlägg: 43
Blev medlem: sön jun 10, 2012 10:38 pm

Re: Låga ms / Läcksök / Tätning

Inlägg av Patet »

Fråga mig inte varför, men jag får inte citera dig.. Testat och det är snortätt! Hur kikar jag om avståndet stämmer?

Mvh
OMG!!! FICK DU OCKSÅ VERSALER I JULKLAPP!!?!?!?!
FANTASTISKT!!
....lägg ner med CAPS. - PFT Kether

Skepparn
Inlägg: 532
Blev medlem: tor maj 10, 2012 10:24 am

Re: Låga ms / Läcksök / Tätning

Inlägg av Skepparn »

Genom att montera ihop hela systemet i vapnet, och med nozzeln i främre läge samt växellådan i noll-läge, blås i innerpipan.
Jobbar på Röda Stjärnan

Omegamortis
Inlägg: 349
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: Låga ms / Läcksök / Tätning

Inlägg av Omegamortis »

Sätt ihop vapnet, lys med en lampa i pipan, titta ner i hopupen, där magasinet skall sitta. Ser du något ljus i matarröret? Då sluter inte gummit tätt runt das nozzel!

Patet
Inlägg: 43
Blev medlem: sön jun 10, 2012 10:38 pm

Re: Låga ms / Läcksök / Tätning

Inlägg av Patet »

Tusen tack för dem svaren! ser att nozzel inte lägger sig rakt i förhållande till huset, inte på någon av mina uppers.. Suck
OMG!!! FICK DU OCKSÅ VERSALER I JULKLAPP!!?!?!?!
FANTASTISKT!!
....lägg ner med CAPS. - PFT Kether

Patet
Inlägg: 43
Blev medlem: sön jun 10, 2012 10:38 pm

Re: Låga ms / Läcksök / Tätning

Inlägg av Patet »

Har nu kämpat för att åtgärda detta med hjälp utav två stycken välskjutande ICS, dvs plockat delar rakt av.. Det verkar vara mina två uppers som har ICS OVERSIZE som får nozzeln snett.. Någon lösning på detta eller vad det beror på? Slipat bort lite i gearboxen för att se om man kanske kunde få lite spel om det var gjutfel mm, dock gav det ej resultat, allt ser bra ut och nozzeln är inte såpass sne att du ser det med ögat förens du för in den i uppern.. Lurade även på om gearboxen blir bredare med den cylindern, men icke det heller..
Bössan skjuter alltså helt super med standard cylinder..

Mvh
OMG!!! FICK DU OCKSÅ VERSALER I JULKLAPP!!?!?!?!
FANTASTISKT!!
....lägg ner med CAPS. - PFT Kether

Skriv svar