Har jag fått rätt vapen?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
pysenish
Inlägg: 11
Blev medlem: fre jul 05, 2013 10:03 pm

Har jag fått rätt vapen?

Inlägg av pysenish »

Hej alla airsoftare! Jag har nyss köpt mitt första airsoft vapen, det blev en g36c:a gjord av Jing Gong. Det är iallafall vad som är tänkt ;) När jag fick hem paketet kom det i en låda där det står GSG KSK-1c proline. Detta står även på vapnet. Jag har sökt lite men inte hittat om det är den modellen som Jing Gong gjort en kopia på eller inte, jag vill alltså helt enkelt veta om Jing Gongs g36c ska komma i denna förpackning och ha det här märket eller om jag fått fel vapen, om så är fallet, fick jag ett bättre eller sämre vapen? ;)

Jag vet inte om det här är rätt del av forumet att skriva det här i så feel free att flytta tråden om det behövs :)

Allan_g
Inlägg: 224
Blev medlem: ons jul 11, 2012 2:07 pm

Re: Har jag fått rätt vapen?

Inlägg av Allan_g »

Kan ha fel men jag tror du fick hem värsta noobpaketet. Typ samma som de säljer till 11-åriga i USA som har mindre än halva prestandan av en JG...

Eller vet i .... Någon annan kanske vet bättre.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

HellfireATM
Inlägg: 70
Blev medlem: ons apr 17, 2013 6:21 pm

Re: Har jag fått rätt vapen?

Inlägg av HellfireATM »

Den bössan är i klass med leksakerna de säljer på Teknikmagasinet och kostar runt 600-700 kr hos svenska ÅF. Så har du betalt mer än så, så skicka tebax den med ett argt brev. Eller en stinkbomb :P Det är alltså inte ens en Jing Gong du har fått hem.
Lagets lilla gearwhore.

Spelsugen i Uppland?

discorpia
Inlägg: 33
Blev medlem: fre mar 22, 2013 6:44 pm

Re: Har jag fått rätt vapen?

Inlägg av discorpia »

Instämmer med Allan_g, låter som att du fått ett <0.5J gevär av typen http://www.germansportguns.de/de/GSG-Mo ... M85_200939
Det är nog exakt det som säljs på Teknikmagasinet precis som HellfireATM påpekade.

Min rekommendation: Skicka tillbaka.
GBBR / PTWStyrelseledamot i SARSpelar i NCSMina Affärsredovisningar

zexz
Inlägg: 80
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:32 pm

Re: Har jag fått rätt vapen?

Inlägg av zexz »

Sluta snacka i nattmössan allihopa. Det är en helt vanlig JG som har fått några trademarks på sig istället för att ytan där dom står på är blank. Förmodligen nån rebrand eller nåt. På min står det GSG KSK-1K Pro-Series.

Lådan förövrigt, kan bara varit att dom har slängt ihop en annan design på den, jag fick min bössa med dessa trademarks men i en helt vanlig G608-3 kartong. Får jag fråga hur mycket du betalade för den?

EDIT: Efter att ha kollat lite närmare har jag sett att dessa fulbyggen ni länkar till fast med en miljard tillbehör. Dom har ju nästan identiskt märkning, men med Sport-Series eller Sportline ditsatt. Har du bara fått, bössa, batteri och en laddare (som du förövrigt kan slänga på återvinningen direkt) så är det en förmodligen en JG du fått rebrandad av GSG.
ZE NOODLE PATRASK

JonathanRL
Inlägg: 576
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:14 pm

Re: Har jag fått rätt vapen?

Inlägg av JonathanRL »

Zexz har rätt. Somliga av dessa innehåller en rebrandad JG och skräpordet "JG" tyder på det. Hur mycket betalade du för den och varifrån köpte du den?
Jag misstänker starkt att du betalat för mycket för den.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

discorpia
Inlägg: 33
Blev medlem: fre mar 22, 2013 6:44 pm

Re: Har jag fått rätt vapen?

Inlägg av discorpia »

zexz skrev:Sluta snacka i nattmössan allihopa. Det är en helt vanlig JG som har fått några trademarks på sig istället för att ytan där dom står på är blank. Förmodligen nån rebrand eller nåt. På min står det GSG KSK-1K Pro-Series.
Litar helt på ditt omdöme här då jag bara sett ett fåtal JG och samtliga har kommit i något . Vi har en av de leksaksvarianterna (<0.5J) på kontoret och den har följande märkning ser jag nu:
Bild

Så om det är en av leksaksversionerna så borde den vara märkt med 0.5J, men precis som Zexz säger så är den även märkt "Sport-Series" inte "Pro-", så med stor sannolikhet är det en JG du fått. Jag tar tillbaka min alarmistiska inställning från natten nu när mössan inte längre är på.
GBBR / PTWStyrelseledamot i SARSpelar i NCSMina Affärsredovisningar

pysenish
Inlägg: 11
Blev medlem: fre jul 05, 2013 10:03 pm

Re: Har jag fått rätt vapen?

Inlägg av pysenish »

Jag såg nu att det inte är proline det står, det står faktiskt pro-series :/ Den är köpt hos cybairgun för 999kr. (Jing Gong G36C S-AEG (G608) Prissänkt# Har varit uppackad och är i bra skick) Den ser precis ut som på bilden som discorpia skickade förutom att det står pro-series och det står inte något om energin, numret där nere är också annorlunda såklart :) Måste säga att den skjuter bättre än m4:orna de säljer på teknikmagasinet (en polare har en sån). Den här skjuter nämligen rakt och fint och skjuter bra mycket hårdare, gav fina märken på min bror när han blev skjuten på 20-30m avstånd. Jag blev glatt överraskad när jag testade den första gången när de enda andra bössorna jag sett i denna prisklassen är just m4:or från teknikmagasinet och den här var som sagt bra mycket bättre. Den känns som ett bra vapen (enligt en helt oerfaren nybörjare) men då lådan och allt säger att det är en GSG KSK-1c så blev jag lite misstänksam och ville veta om det verkligen stämde trots att jag är nöjd med bössan hittils :) Jag kan kanske ta nån bild och skicka om det skulle hjälpa.

Tack för alla svar! :D


Edit: Kikade lite på gsg:s sida, den här ser precis ut som min förutom att min är märkt, den är dessutom identisk med Jing Gongs på cybairgun
http://www.germansportguns.de/de/GSG-KSK-1-C_202326 (går tyvärr inte att länka cybairguns grejer men det är bara att kolla första g36c som kommer upp) Lyckades dessutom hitta samma bössa som min med tillhörande låda, ser också ut som min, på google https://www.google.se/search?hl=en&site ... B640%3B426

JonathanRL
Inlägg: 576
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:14 pm

Re: Har jag fått rätt vapen?

Inlägg av JonathanRL »

Har du köpt den på CybAirgun kan jag garantera att det är en JG.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Jonas
Inlägg: 34
Blev medlem: tis maj 15, 2012 11:31 am

Re: Har jag fått rätt vapen?

Inlägg av Jonas »

Precis som zexz säger så är detta en Jing Gong som fått trademarks.

Vi fick tidigare den "obrandade" modellen, därav namnet på hemsidan, men nu går de sedan en tid tillbaka via German Sport Guns (GSG) som köper in dem och märker dem.

Jag ska se över vår produktbeskrivning angående märkningen, för att slippa framtida förvirring.

Skulle du vara missnöjd så hör gärna av dig direkt till oss så hjälper vi dig lösa eventuell retur!

Skriv svar