Får jag beställa in laser till sverige

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
wexxe

Får jag beställa in laser till sverige

Inlägg av wexxe »

hej
Funderar på att skaffa en peq box till mitt vapen och undrar och man får köpa in laser sikte till sverige?
och undrar om det spelar någon roll vilken färg men kör med?

tänkte mig en sådan här: http://www.airsoftpeak.com/battery-case ... 11245.html
If it ain't dead kill it again

Grim

Re: Får jag beställa in laser till sverige

Inlägg av Grim »

Lagen säger från 5mw och mindre är okej. Dock så råder jag dig att kolla upp styrkan när du fått hem den, flera återförsäljare skriver ner styrkan med kraft.
köp eller låna en laserpek som du är säker på är laglig och jämför. Färgen spelar egentligen ingen större roll.
"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "

Deekkarn

Inlägg av Deekkarn »

Lagen säger inget om vilken styrka du får köpa in och använda privat, det är helt upp till var och en. Däremot är det lag på max styrka på laser som används publikt, det vill säga 5 mW, precis som Grim sa. Allt annat kräver tillstånd, något som är svindyrt och inte det minsta användbart i airsoft syften.
Ska dock inte uttrycka mig hur tullen ser på saken, men jag har svårt att se att det skulle beslagta den.

Användarvisningsbild
HrodgarHippie
Hippie
Lag / förening: Cannibal Hippies
Aktiv sedan: 2004

Inlägg av HrodgarHippie »

Fast både tull och polis har väl fått för sig att GRÖN laser automatiskt är planetsprängare likvärdiga Death Star oavsett vad som står på eller bevisas i styrka..

thefripp

Inlägg av thefripp »

Ska inte vara några problem med att beställa hem den. Har själ beställt hem en laser som ligger på 30mw (används EJ inom airsoft). Tror tullen har viktigare saker att kolla än en Kina peq
Må Gud Vara Dig Nådig
För Jag Kommer Inte Vara Det

Medlem i ST-36 samt medarrangör av HaM-Spelen (bilbomber har blivit min nya hobby :P )

Skriv svar