Ny fjäder till Lmt Defender m4 ris
Ny fjäder till Lmt Defender m4 ris
hej sitter här och funderar på o testa o byta till en svagare fjäder så ja slipper säkerhetsavstånd och att ja har lästa att det funkar fint me lite klenare fjäder pluss att det sparar på gearboxen....är det svårt...vilken fjädermärke ska man köpa...tänkte antingen en 90 eller 100 fjäder. sitter en 120 i nu..
Re: Ny fjäder till Lmt Defender m4 ris
Har precis samma vapen och använde SHS m95-fjäder från Röda Stjärnan
http://rodastjarnan.com/airsoft/airsoft ... ader-14890
Chronade exakt 95m/s efter utbytet så det va både billigt och bra
http://rodastjarnan.com/airsoft/airsoft ... ader-14890
Chronade exakt 95m/s efter utbytet så det va både billigt och bra

Beror på hur tät din bössa är, om du inte gjort något för att täta den från det du köpt den kan du nog köra på m95/100 utan problem. Däremot om den är väl tätad så kan du gå ner på m90 eller lägre (min G36C chronar ganska precis 100 m/s med en m90 fjäder i).
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Ok tack för svar. Mer frågor.....
Hur svårt är det att själv byta har alldrig pillat i en gearbox.
Och som ja skrev så klarar man sig kanske på en 95 fjäder även i skogen eller??
Hur svårt är det att själv byta har alldrig pillat i en gearbox.
Och som ja skrev så klarar man sig kanske på en 95 fjäder även i skogen eller??
-
Ja det lär du klara dig på.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!
Har du aldrig skruvat en M4 och V2 låda så är tipset att kolla många youtubefilmer i ämnet och ta det väldigt lugnt, framför allt när du plockar ner den så du ser hur allt sitter och att du inte drar ut fjädrar m.m. för långt.
Men tar du det bara lugnt och är säker på att switch, kablar, kugg, latch, shims, pistong och fjäder ligger rätt när du slår ihop lådan (och fjädern stannar kvar!
så kanske du klarar dig med en öppning av lådan! Själv fick jag lära mig den långa vägen och fick göra om det några ggr första gången. Numer gör man det i sömnen med förbundna ögon (nästan i alla fall!) 
Men tar du det bara lugnt och är säker på att switch, kablar, kugg, latch, shims, pistong och fjäder ligger rätt när du slår ihop lådan (och fjädern stannar kvar!

“It’s time to kick ass and chew bubblegum…and I’m all out of gum.”