G36C plugg till konvent

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Linkon18

G36C plugg till konvent

Inlägg av Linkon18 »

Tjena, jag är inte 18 än men kommer hinna bli det innan konventet jag ska på, jag kommer ha med mig mitt airsoftvapen etc så jag skrev till dem om vad det är för säkerheter om airsoftvapen där. Jag möter alla säkerhets regler de har förutom att de sa att jag behövde en ''pip plugg'' som jag kan sätta på mynningen på vapnet så skjuthålet täpps igen. Vart kan man skaffa denna del till sitt airsoftvapen?

Stygge

Re: G36C plugg till konvent

Inlägg av Stygge »

Finns påsar för ändamålet med vet ej namnet.

Vad för konvent handlar det om? Ska du de facto spela med vapnet eller hör det till en outfit som bara ska visas upp? Om sistnämnda så skippa batteri och kulor så slipper du böka med pipplugg då vapnet är ofarligt så länge du inte slår någon med det (i vilket fall pipplugg knappast gör nytta iaf).

JonathanRL

Inlägg av JonathanRL »

Stygge: Pipplugg som krav brukar man inte få slippa; även om batteri och kulor saknas.

Med vapnet brukar man få en röd pipplugg. Om du inte får det; be gärna att få en av de du köper vapnet från. Detta är ofta inget problem alls då de flesta inte vill ha dem. Om det krisar och du bor i Stockholm kan du få en av mig; jag har flertalet över. De ser ut såhär; fast röda:
http://www.rcarms.com/resources/m16+muzzle+cover.jpg
Senast redigerad av 1 JonathanRL, redigerad totalt 0 gånger.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Stygge

Inlägg av Stygge »

Haha, ja där ser man. Försiktighet i överkant vill jag lova men regler är regler. Är poängen då inte att vapnet skall vara säkert utan markerat?!

JonathanRL

Inlägg av JonathanRL »

Både och skulle jag vilja säga. Att vapnet inte ska ha kulor och batteri förutsätts så att det sätts inte alltid i reglerna.

Rent personligen skulle jag inte ens ha de sakerna med mig till ett konvent och skulle vilja ha kontroll vid entré för att garantera detta; men deras konvent; deras regler.
Mina affärsredovisningar

Linkon18

Inlägg av Linkon18 »

Tack tack, men jag köpte mitt vapen begagnat av en (knappt använd) och konventet är Närcon som är den 25'e Juli. Jag kommer bara ha visa runt vapnet eller ha det på ryggen eller liknande. Synd nog är det inte alltid man åker till Stockholm och jag bor i Orsa som är väldigt nära Mora ifall du inte hört talas om Orsa. Samt han jag köpte vapnet av bor i Falun.
Men om någon av er vet på något sätt hur man kan göra en egen plugg eller vart man kan köpa pluggar till just en G36C så är jag intresserad :)

harlekin

Inlägg av harlekin »

ska du spela med det?

varför inte bara dra ut gearboxen?
Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?

JonathanRL

Inlägg av JonathanRL »

Harlekin: Sådana åtgärder är onödiga. Du slipper inte pluggen även om vapnet inte går att skjuta med.
Mina affärsredovisningar

ADAM

Inlägg av ADAM »

Förlåt mig men menar du att du är minderårig och har köpt en begagnad Airsoft av någon i Falun? Är ni medvetna om vad lagen säger om det? Ja, du fyller 18 snart men så som jag uppfattat det från din text så har du som minderårig lyckats köpa en Airsoft och det är inte bra alls. Köpte du den via forumet eller någon facebookgrupp?
Grundare av Vapenbutiken i Stockholm
Stödmedlem i PanzerFaust
[color=#00AA00]Paxz[/color] skrev:Sure thing boss

Linkon18

Inlägg av Linkon18 »

Farsan har köpt det ''åt'' mig, jag får inte använda det än heller... så i princip så får jag använda det när jag blir 18...

Skriv svar