Platser för Airsoft? och vem behöver man kontakta?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Einherjar

Platser för Airsoft? och vem behöver man kontakta?

Inlägg av Einherjar »

Tjenare! Jag och några polare funderar på att börja spela Airsoft som ett lag även om vi är nybörjare.
Det jag undrar är vart det passar bäst att man spelar och om man behöver kontakta polisen/markägare?
Samt om man kan slå upp en fältbas? eller är det lagligt? typ några presseningar som man kan ta det lite lugnt i och dricka kaffe... ;)
Tacksam för svar!

Mvh

Gwlyddyn

Re: Platser för Airsoft? och vem behöver man kontakta?

Inlägg av Gwlyddyn »

Polisen är ALLTID bra att kontakta även om ni har markägarens tillstånd.

vallin

Inlägg av vallin »

Får man fråga vart ni söker områden? För vi är ett gäng i Västerås som letar ett bra område att panga på.

ohman

Re: Sv: Platser för Airsoft? och vem behöver man kontakta?

Inlägg av ohman »

För västeråsare så måste bananrepubliken vara det närmaste. Var spel där senast förra fredagen.

Edit: söndag menar jag förstås.
Senast redigerad av 1 ohman, redigerad totalt 0 gånger.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Einherjar

Inlägg av Einherjar »

vallin skrev:Får man fråga vart ni söker områden? För vi är ett gäng i Västerås som letar ett bra område att panga på.
I Helsingborg. Någon slags skog långt ute i ingen stans. Där inte någon klagar på oss. :)

Vet någon om fältbasen eller vad man kallar det? eller har ni hört om något liknande?

vallin

Inlägg av vallin »

ohman: Jo det har jag koll på! Men har en lite mjukstart just nu med bara några få vänner som kör. Då vi inte direkt har någon avancerad utrustning och vill komma in i airsoftandet :)

Einherjar: Okej, då var det en bit ifrån oss då! Men vi letar precis som du, en skog där man kan spela ostört. Gärna tallskog med lite blandning där det är lite kuperat med en del stenar osv.

ohman

Re: Sv: Platser för Airsoft? och vem behöver man kontakta?

Inlägg av ohman »

Du/ni behöver absolut inte vara erfarna för att komma ut till bananrepubliken! Nybörjare är välkomna nästan överallt i den här hobbyn, arr på bananrepubliken har dessutom tillgång till utrustning för uthyrning/utlåning om man har en polare eller två som vill testa på.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Dantheman

Inlägg av Dantheman »

Vart nånstans ligger denna "bananrepubliken" ? :)

Edit. Nvm lol :)

Skriv svar