G&G CM16 Raider-L Uppgraderingstips? :)

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
FreddyShredhead

G&G CM16 Raider-L Uppgraderingstips? :)

Inlägg av FreddyShredhead »

Tjena!
Har införskaffat mig en G&G CM16 Raider och undrar om någon har tips på uppgraderingar man kan göra, även om nån har nån koll på vad för tillverkare som har passande delar och sånt! :) Vill inte att den ska skjuta hårdare utan vill ha hållbarare grejjer och bättre precision, tror ni hajjar :)
Mvh/ Fredrik

Schultz

Re: G&G CM16 Raider-L Uppgraderingstips? :)

Inlägg av Schultz »

Jag vet att man ska vara lite snällare i nybörjardelen, men är det verkligen ingen som använder google eller forumets sökfunktion längre?

Allt går att uppgradera och alla tillverkare som gör V2-delar har mig veterligen passande delar. Vilka delar som är bäst beror på vad du vill få ut av uppgraderingen. Högre rof? Högre utgångshastighet? Bättre räckvidd eller precision? Bättre respons?

Förklara vad du vill få ut av uppgraderingen samt vad du har för budget så ska vi nog kunna hitta bra alternativ :)
ODA 727
PTW User

Mina affärsredovisningar

FreddyShredhead

Hehe, är rätt nybörjare på de här med el-vapen och har ingen aning om vilken ände man ska börja i. :)
Det jag vill få ut utav det hela är bättre räckvidd, och framförallt hållbarhet på interna delarna, ROF och utgångshastighet behåller jag gärna som det är, åtminstone utgångshastigheten.

Har tittat lite på att byta hop-up huset till metall, något att satsa på?
Sedan även pipbyte men har ingen aning om vad för slags pipa som man ska ha
Budget spelar inte sådan stor roll eftersom det är tänkt att bli inköp av grejjer vid tillfälle, vill helt enkelt uppgradera så bra som möjligt för en vettig peng :)
Mvh/ Fredrik

Schultz

Inlägg av Schultz »

Hophus i metall kan definitift vara en värd uppgradering, men det är främst ett bra gummi (jag skulle rekommendera Guarder silicon) och en vettig spacer som du bör satsa på. En pipa av högre kvalitet kan också vara bra att ha, och jag har personligen haft goda erfarenheter av madbull black python i mina bössor.

I övrigt tycker jag att du ska köra på till det går sönder :)
ODA 727
PTW User

Mina affärsredovisningar

FreddyShredhead

Okej! :) då får de bli de två sakerna, åtminstone till en början, så får man se med tiden.
Duger 6.03 pipa eller ska man gå hela vägen ner till 6.01? :)
Tack för hjälpen iaf! :)
Mvh/ Fredrik

Schultz

Inlägg av Schultz »

6.03 funkar alldeles utmärkt enligt mig.
ODA 727
PTW User

Mina affärsredovisningar

Skriv svar