Vapen vård!

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
kawabunga
Inlägg: 78
Blev medlem: tis feb 12, 2013 10:15 am

Vapen vård!

Inlägg av kawabunga »

Hej

Jag är ju ny på airsoft och testade på mina första spel i vapenbutikens arena i lördags, det var skit kul men man kände sig rätt vilsen i början :D :lol:

Nu till mina frågor. Jag undrar hur ni sköter om er vapen efter att ni har spelat.
Jag har för tillfället bara en M4 carbine men ska köpa mig en Glock 18 GBB inom kort!

Vad för vapenvård gör ni efter ett spel med ett AEG gevär respektive en pistol eller gevär med GBB
Jag vill ju att mina vapen ska må så bra som möjligt så att de håller och ger bästa möjliga effekt

Tack på förhand

mvh

Christofer aka Kawabunga
Team S.I.K.Y
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18

nox_umbra
Inlägg: 126
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:03 pm

Re: Vapen vård!

Inlägg av nox_umbra »

rengöra pipan innan och efter spel och lite silikonspray på hop-up gummit nångång emellanåt.
mer än så ska inte behövas.
inga kulor kvar i magasinen och ha lite gas kvar i pistolmagasinen.
We're not surrounded, we're in a target-rich environment!
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... mbra#p5776

Lefnord
Inlägg: 44
Blev medlem: mån okt 01, 2012 11:07 am

Re: Vapen vård!

Inlägg av Lefnord »

Jag brukar inte göra mycket mer än att tömma magasinen, när jag tycker att den börjar få dålig räckvidd kör jag med piprensar pinnen och 1cm c 3-4 cm gammalt lakan bit med silikon spray på och rensa ut pipan från ev. smuts. brukar göra susen

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: Vapen vård!

Inlägg av Kocken149 »

Spraya inte silicon på hopen, då slutar den fungera.

nox_umbra
Inlägg: 126
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:03 pm

Re: Vapen vård!

Inlägg av nox_umbra »

silikonet förlänger livstiden på hopup gummit.
We're not surrounded, we're in a target-rich environment!
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... mbra#p5776

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: Vapen vård!

Inlägg av Kocken149 »

Om du nu promt ska ha samma gummi i i flera år så kan du spraya silicon på utsidan av gummit. Men själva nubben som sätter spinn på kulan ska vara ren för att fungera som den ska. En kladdig hop ställer till med massa problem såsom obefintlig hop, pipstopp mm.

Skriv svar