"Hjälp mig att välja vapen/nation/gear"

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
ohman
Inlägg: 1687
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av ohman »

Ja, PJ är helt ok bössor till bra pris. Värt att investera i ett bra hop up gummi i samband med köpet dock. Guarders genomskinliga finns också på TWG och är riktigt bra.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

tangleweed
Inlägg: 12
Blev medlem: tor mar 20, 2014 3:00 pm

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av tangleweed »

Hejsan.

Vill börja med att säga att det har var en fin tråd. Var lite osäker på var jag skulle posta min fråga.

Jag spelade airsoft i ungefär tre år förut. Har haft ett ganska lånt uppehåll, men är sugen på att spela lite igen. Jag tror dock i ärlighetens
namn inte att jag kommer spela särksillt ofta, kanske någon gång i månaden. En av anledningarna till att jag la av var allt meck, strul
och fixande bed bössor, gearboxes, batterer, laddare och liknande. Dessutom reste jag utomlands en tid. Me jag tänkte att när det
finns sniperbössor som är byggda för att ladda med Co2 så skaffar jag en sådan. Så när jag såg att SA lanserat en sådan
(http://www.strikerairsoft.se/airsoftvap ... r-co2.html) så blev jag taggad. Den skuter dock 200ms
och jag känner att det kanske är lite väl hårt, och att det kanske är tryggare att spela med en snällare bössa.

Jag är ute efter en lättskött bössa som inte kräver underhåll och som jag kan ta fram ur garderoben och åka och spela med.
Så att slippa batterier och strula gearboxes är ett plus. Dessutom tyckte jag sniper var det roligaste att spela. Mindgames,
taktik och smygannde gillar jag.

Jag kommer mestadels att spontanlira i stockholmsområdet. Inte helt säker på var det spelas nuförtiden, men gamla roligtbanan
och klacken tänker jag mig.

Så, efter att ha kikat på lite rewievs och så så hittade jag denna; AGM 002-Olive
(http://www.taiwangun.com/en/002-olive-s ... aign-id=19)

Så nu tänker jag så här.
AGMbössan är billig och i mitt tycke snygg. Jag undrar om den behöver trimmas? Om så, vilka delar behöver man
och vad kostar det? Om kostnaden ändå kryper upp runt 2000:- känns det kanske som ett bättre val att köpa SAs Co2-sniper.
Men i ärlighetens namn komme jag gärna billigt undan, eftersom jag kommer spela ganska sällan.

Nåväl, jag söker helt enkelt feedback på detta.

tangleweed
Inlägg: 12
Blev medlem: tor mar 20, 2014 3:00 pm

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av tangleweed »

ohman:

Mjo. Att spela sniper med en bössa som skuter kortare och med ämre precision än vad andras AEGer gör är inte riktigt vad jag är ute efter.
Jag spelad sniper innan jag lade av, och tyckted et var kul. Men jag vill absolut ha en "ordentlig" sniper. Vad det nu innebär.

Vad är det för nackdelar med Co2 Snipern?

Hur fixar man bäst en effektiv och funktionssäker Sniper? Är det gas som gäller?

tangleweed
Inlägg: 12
Blev medlem: tor mar 20, 2014 3:00 pm

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av tangleweed »

Tusen tack Ohman. Det där var ju ganska exakt den information jag sökte.

tangleweed
Inlägg: 12
Blev medlem: tor mar 20, 2014 3:00 pm

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av tangleweed »

Jag misstänker att jag spammar den här tråden lite mycket. Borde jag skaffa en egen tråd kanske?

Är mycket tacksam för all hjälp jag fått. Försår och uppskattar också uppmaningarna att vara försiktig med
en sniperbössa. Jag har spelat aisfort tidigare och en hel del som sniper. Jag lovar också att vara ansvarig
med min kommande bössa. Det sista jag vill är att skada någon. Pistoldueller på 10m avstånd är dessutom
skitkul, så jag använder gärna en sådan.

Har en fråga till:

kan man få på en sådan här kolvväska på en L96?
http://airsoftpro.cz/eshop/product_info ... ts_id=2004

Tanken på att ha två extramagg i en kolvväska känns mycket tilltalande.
Kanske kan byta till en MB03C för att få på väskan. Är de lika lätta att trimma?
Jag lyckas inte hitta något passande cylinderset för den.
http://airsoftpro.cz/eshop/product_info ... ts_id=2723

Återigen, tack för all hjälp.

ohman
Inlägg: 1687
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av ohman »

Väskan ser ju tämligen ställbar ut, så det borde fungera.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

Psykopatrik
Inlägg: 7
Blev medlem: tor mar 27, 2014 11:35 am

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av Psykopatrik »

Hejsan! Har lite frågor angående utrustning och ens första spelomgång. Jag har kört lite med polare i skogen mest på skoj dem senaste åren men vill nu satsa lite mer seriöst på denna hobbyn. Jag har en CM40C och en CM045A som vapen och jag är väldigt glad just i AKs.
Utstyrseln som jag funderar på att ha är antigen någon slags Milis/Freedom fighter eller helt enkelt Rysk camo och gear. Har tittat en del på rödastjärnan men inte riktigt hittat några kläders om skulle passa. Tar gärna emot tips och råd!
Och nu till min andra fråga. Vilket vapen blir bäst att använda i ett spel? Ak74M är lite kraftigare än Aks74u. Behöver jag nergradera fjädern något?

Befinner mig i Göteborgsområdet så om någon annan är därifrån med så får ni gärna tipsa om något evenemang som man kan vara med på. Tack på förhand!

Fearless
Inlägg: 110
Blev medlem: tis apr 02, 2013 11:51 am

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av Fearless »

Kolla vsaf.se (om du inte redan gjort det?) så hittar du gott om spelare som kör ryskt runt Göteborg. Kollar du kalendern på vsaf.se också så hittar du spel i Bergsjön så gott som varje söndag året runt och även övriga spel i närheten av Göteborg.
“It’s time to kick ass and chew bubblegum…and I’m all out of gum.”

Psykopatrik
Inlägg: 7
Blev medlem: tor mar 27, 2014 11:35 am

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av Psykopatrik »

Aa jag har tittat på Vsaf men det var inte så jätte många evenemang uppe just nu i April Maj såg det ut som och de som var uppe passar inte just mig dem dagarna tyvärr.

Adepteon
Inlägg: 33
Blev medlem: ons maj 30, 2012 5:05 pm

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av Adepteon »

Jo visst kan du köra M4 och ghillie. Om du bara använder dig av terrängen kan du bli riktigt jobbig för motståndarlaget.

Skriv svar