"Hjälp mig att välja vapen/nation/gear"

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Timily1127
Inlägg: 37
Blev medlem: mån okt 21, 2013 4:10 pm

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av Timily1127 »

@Bloodneed

Har nog bestämt mig för att köra S.A.S nu, fast kommer bygga om en HK416 med långa pipan för att få den så lik L119A1 som möjligt.
Vad gäller uniform och annan utrustning har jag ju lite diverse sedan tidigare och om jag har förstått det rätt så har inte S.A.S någon bestämd 'färg-kod' eller vad man ska kalla det.
Dom har lite av varje så.. Blir nog ett par MultiCam byxor med matchande överdel.

@Maison

Vad gäller 'Ghost'-masken hittar jag tamejfan ingen balaklava med rätt skalle på..
Kollar man på dom som finns på nätet stämmer inte käkbenet överens med originalet (Jag vet, jag är pedant). Jackan hittar jag inte heller på någon 'betrodd' sida.
Brukar beställa ifrån ebairsoft.com redwolfairsoft.com och garderoben.se

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av Namboy »

Om du vill få ihop ett "legit" SAS-kit så är att utgå från en bild du gillar och gå efter den det bästa du kan göra enligt mig. Eftersom deras utrustning är så pass spretig och uppdragsbaserad.
Om det är någon specifik "tidsperiod" du vill välja att efterlikna kan även det underlätta; t.ex. för bara ett par år sedan användes PLCE-selen fortfarande av personal inom UKSF i Afghanistan.
Bara ett tips. :)
"We're surrounded. That simplifies things."

Timily1127
Inlägg: 37
Blev medlem: mån okt 21, 2013 4:10 pm

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av Timily1127 »

Fick mig en kul överraskning i morse!

Dear Timmy,
 
Thank you for placing an order with us.  Unfortunately at this moment we are not shipping gas guns into Sweden, unless for those powered by CO2, because of potential problems with Customs, please accept our apologies.  Your order would be cancelled, and the payment would also be fully refunded to you.  However, please still feel free to buy from us again for AEGs, CO2 guns, and also gun parts and accessories.  Thank you.

jahopp, vad gör jag nu? Är det bara privatpersoner lagen gäller? Tänkte om man kunde höra med föreningen jag spelar med om dom kunde beställa som företagskund.

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av ohman »

Prata med D-Gear?
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Timily1127
Inlägg: 37
Blev medlem: mån okt 21, 2013 4:10 pm

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av Timily1127 »

@ohman

Känner inte till D-Gear. Vad menar du att jag ska göra? Förklara vad du menar :)

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av ohman »

http://d-gear.se/
Det är en återförsäljare här i Sverige, primärt gasvapen. De kan säkert lösa importen åt dig om du pratar med dem.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Timily1127
Inlägg: 37
Blev medlem: mån okt 21, 2013 4:10 pm

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av Timily1127 »

@ohman

Tack så jättemycket för all hjälp. Ska ringa dem och förklara situationen när jag kommer hem.

loppan997
Inlägg: 5
Blev medlem: ons nov 27, 2013 7:02 am

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av loppan997 »

-snipp-
^ Vet inte om ni gör så på detta forum. Tillrättavisa mig om det är fel.
- Tänker i alla fall få svar någon annanstans.

Brabus
Inlägg: 3
Blev medlem: ons jan 01, 2014 12:42 pm

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av Brabus »

Hello, surfar rundor på tacticalstore och vapenbutiken på jakf efter ett vapen! Helst M4 eller något HK liknande. Dock så står det inte så mkt information om vissa vapen så det är svårt att veta om jag får med det jag vill ha. Därför frågar jag er som har koll.
Vill ha ett vapen från ett bra märke, med så lite plast som möjligt. Min budget ligger på MAX 3k Ser helst att ja fått med batterier och laddare i det lilla priset. Ammo ingår inte i budgeten.

Har hittat flera vapen som haft bra pris från tex G&G G&B ICS, Sportline och kingsarm. Vad jag läst så är dem 3 första märkena bra men dem 2 andra vet ja ingenting om. Så kom gärna med direktlinkar på vapen som skulle passa en nybörjare som inte vill ha lowprice shit. :D
Förövrigt vad tycker ni om dessa startpaket?
http://www.tacticalstore.se/se/art/airs ... t-m4a1.php
http://www.vapenbutiken.com/?p=4&id=11127 Den är dock från ett kina märke, men den uppfyller alla mina krav! Är det ok märke som håller?

marco4173
Inlägg: 9
Blev medlem: ons mar 05, 2014 2:51 pm

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av marco4173 »

Hej


Jag är nybörjare och skulle bara undra om det här vapnet är prisvärt ?


http://www.taiwangun.com/en/pj-spr-full ... om=listing

Skriv svar