"Hjälp mig att välja vapen/nation/gear"

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
tangleweed
Inlägg: 12
Blev medlem: tor mar 20, 2014 3:00 pm

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av tangleweed »

Hej allihopa.

Jag har skaffat mig en AK47 som gör runt 110. Har efter lite spel märkt att det vore
skönt med något sorts sikte som är lite smidigare än de riktmedel som är inbyggda.

Det finns rails lägre fram på vapnet, men ingen skena för en "scope mount". Jag funderar
på vilka typ av sikten som funkar. Just nu står det typ mellan dessa två:
http://www.taiwangun.com/en/dot-sight-1 ... aign-id=19
och
http://www.taiwangun.com/en/dot-sight-o ... aign-id=19

vad säger expertpanelen? Någon som har något tips?

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av Gwlyddyn »

+1 på T1.

tangleweed
Inlägg: 12
Blev medlem: tor mar 20, 2014 3:00 pm

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av tangleweed »

tackar för feedback!

dayu
Inlägg: 63
Blev medlem: tor mar 13, 2014 8:14 am

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av dayu »

Jag har riktat in mig på woodland. Byxor, combatshirt, keps o väst. Börja spela detta år så jag har köpt de som jag tycker smälter in i skogsmiljön som vi oftast spelar i. Men vilka länder, styrkor, grupper, enheter osv använder sig av woodland ? Vill som ha möjligheten att i framtiden kunna vara med på tex farmen och berget utan att behöva köpa nytt så man "passar" in....

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av Gwlyddyn »

Det är nog AK/PKM som gäller som Talibob.

A_Müller
Admin
Inlägg: 320
Blev medlem: mån maj 21, 2012 2:41 pm

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av A_Müller »

Självklart, men ARR brukar vilja se AKs just för att det förstärker den bild man har och bidrar än mer till stämning helt enkelt.
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

peppes66
Inlägg: 3
Blev medlem: sön nov 23, 2014 10:06 pm

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av peppes66 »

Tjenare!
är väldigt grön inom denna hobby men har redan hunnit köpa mig en CM 007 m4 med en utgångshastighet på cirka 125-130ms. Min fråga är kort och gott om en så kallad ljuddämpare potentiellt skulle kunna ge mig en rakare kulbana, om så - exempel på "ok" ljuddämpare till rimligt pris?
tackar på förhand!! :)

EDIT: hoppas frågan hamnade rätt :?:

dayu
Inlägg: 63
Blev medlem: tor mar 13, 2014 8:14 am

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av dayu »

Tja. Tror du har lagt denna post lite fel;) Av vad jag vet finns de ingen dämpare som hjälper kulbanan. Om du ska spela med 130ms och följer de säkerhetsavstånd din bana har hade jag kört med 0.30g / 0.36g för att få en stabilare bana. Även rensat pipan om du inte redan gjort de, dom brukar kunna vara riktigt skitiga. Annars kan man köpa en precisionspipa, 6.03mm slipper du rengöra lika ofta dom 6.01mm

peppes66
Inlägg: 3
Blev medlem: sön nov 23, 2014 10:06 pm

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av peppes66 »

ok ska kika på det! nämnvärt är då också att jag kört med 0,25g kulor, en del felmarginal i det kanske? Tack för snabbt svar!
ses! :)

Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av Majoren »

Välkommen till hobbyn Peppe!
En ljuddämpare har i sig ingen som helst påverkan av kulbanan (iallafall inte positivt! Negativt ifall kulan slår i ljuddämparens innanmäte)
Anledningen till detta är att du har en ytterpipa och en innerpipa. Innerpipan är den som kulan påbörjar sitt äventyr i!

Man kan köpa en så kallad precisionspipa som är längre och sen sätta ljuddämpare för att skydda den längre innerpipan. Dock är det oftast inte längden på pipan som bestämmer hur rak kulbanan är!

Det som bestämmer kulbanans räckvidd och precision är i främsta fall kvaliteten på pipan, typ av hopupgummi och hopupnub, hopuphus och en väldigt liten del styrka på fjädern

Hoppas det klarnade upp för dig lite nu!
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

Skriv svar