"Hjälp mig att välja vapen/nation/gear"

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
marcus502
Inlägg: 27
Blev medlem: fre aug 16, 2013 9:09 am

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av marcus502 »

Jaha, då får vi se om jag slår till på den sen då :) Tack för hjälpen!

twoface
Inlägg: 68
Blev medlem: ons jun 05, 2013 4:49 pm

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av twoface »

Någon som kan hjälpa mig få ett hum om vad jag ska köpa. Söker en skogsbössa men inte en aning om vad man borde ha. Har ingen speciell inriktning i åtanke utan kan tänka mig lite vad som helst. Kraven är dock metallkropp, utgångshastighet på runt 120m/s utan för mkt skruvande och driftsäker, någon som kan tipsa om något bra? Pengar får gärna hålla sig runt 2000 - 3000 kr. Kollat säljestråden på både AK och M4or så allt däremellan är intressant.

Xelley
Inlägg: 346
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:31 pm

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av Xelley »

Gå in på taiwangun.com , bara att välja och vraka. De flesta modeller skjuter 120m/s eller mer samt att cyma (CM) och Dboys (boyi) är säkra kort.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Ragnarok6664
Inlägg: 3
Blev medlem: sön sep 01, 2013 9:08 am

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av Ragnarok6664 »

Tjena, är rätt grön när det gäller "högkvalitativa" Airsoft bössor, men jag vet på ett ungefär vad jag söker, det ska t.ex. vara Ryskt/Spetsnaz orienterat, & jag har just nu beställt "
Dboys RK-10
Tillverkad av stål, övriga metaller samt trä. Pistolhandtaget är av plast.
Fin finnish på stålet.
Gearboxen är uppgraderad med flera olika delar som t.ex:
Förstärkt pistonghuvud, 7 mm stålbussningar, kullagrad fjäderstyrning samt M125-fjäder.
Kolven är fällbar.
Levereras komplett med hi-cap magasin, batteri, vapenrem samt batteriladdare.

Utgångshastighet: ca 125 m/s.
Vikt: ca 2900 gram.
Magasin: Medföljer Hi-cap 450 kulor.
Längd ca 66/91 cm.
Design/kompatibilitet: VFC"

Någon som har erfarenhet av den sen tidigare?

Mason
Inlägg: 230
Blev medlem: sön maj 20, 2012 4:30 pm

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av Mason »

Ja alltså det är en jättefin bössa men det här är inte rätt tråd för dina frågor.
Om du funderar på vad du ska ha för utrustning till bössan så är du dock på rätt spår. :)

Ragnarok6664
Inlägg: 3
Blev medlem: sön sep 01, 2013 9:08 am

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av Ragnarok6664 »

Jaha okej, som sagt grön är man ju :) vet ifall det passar med en ficklampa/laser & eller ifall det går smidigt att fästa ett rödpunktsikte på den?

Branko24
Inlägg: 25
Blev medlem: mån mar 04, 2013 11:41 am

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av Branko24 »

Tjäna!

Ganska grön AS spelare!

Funderar lite på gear...

Tanken är ju att jag vill spela som nån form av operatör eller liknande... men den stora frågan då!

Funkar Multicam som grund till sf-förband inom västvärlden? Kanske ska nämna att jag spelar med en g&g gr 15 raider.

Vart lite intresserad av SAS å vet ju att Storbrittanien använder sig av MTP sin egna variant av multicam men vet någon vad SAS har? Även intresserad av 75th Rangers men de har jag lite bättre koll på..

Är det "ok" att köra multicam med en OD platecarrier eller ska den med vara MC?

alla svar är tacksamma å om jag postat fel på något sätt så hjälp mig gärna med att åtgärda! tack för mig!

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av Namboy »

SAS verkar använda allt möjligt. Flöt runt en video på Youtube med en mindre grupp SAS-snubbar som samarbetar med USMC i Afghanistan (visserligen från 2011 men ändå), och där var det väldigt mycket blandat; DPM, PLCE etc. Bara för att MTP är det "officiella" mönstret betyder det inte att alla slutar använda det bara *poff*. Bara en grej att tänka på. :)

Ett par bilder från klippet:
Stående herren är SAS
Bild

DPM, PLCE och Diemaco C8CQB(?)
Bild
"We're surrounded. That simplifies things."

Branko24
Inlägg: 25
Blev medlem: mån mar 04, 2013 11:41 am

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av Branko24 »

Namboy tack för svaret och för tipset!

såg videon! skulle kunna modda fram en diemaco c8 cqb av min bössa! har funderat på de ett tag!

jag läste någonstans att SAS uttalat sig illa om det nya MTP mönstret.

Va säger du/ni om MC å OD eller annan grön väst till? big no-no?

8 september 2013, 00:50:

har fått intrycket av att SAS inte är så mycket för top notch gear på samma sett som många andra SF förband speciellt inte som jänkarnas...

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden

Inlägg av Namboy »

Personligen tycker jag att MC och CB går bäst ihop, men även RG ser bra ut. Vet tyvärr inte till vilken utsträckning OD används idag eller hur ställningen är till det kombinerat med MC
på airsoftfronten. Har faktiskt inte särskilt stor koll på vilken utrustning som används av vem i dagsläget. Haha

Utrustning väljs nog helt efter uppdraget då specialförband generellt sett har mycket lösare tyglar än vanliga skyttesluskar. Det är mer inom reenactment-/airsoftcommunityn som det blir riktigt analt med vad som inte får användas i kombination med något annat etc. Även om det så är inom den "logiska ramen", om du förstår vad jag menar.
Jag har alltid sett SAS som en militärgren som inte är särskilt bortskämda med det senaste utan snarare "make do" med vad dom har. Hur mycket sanning det är i det vet jag inte, men det låter badass iaf. 8-)
"We're surrounded. That simplifies things."

Skriv svar