Paypal (add money instant)

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Jockelino
Inlägg: 88
Blev medlem: fre jan 18, 2013 5:09 pm

Paypal (add money instant)

Inlägg av Jockelino »

Tjena kör med paypal som dom flesta, dock har jag lite problem som inte ens Paypal själva kunde besvara, kanske min knackliga engelska el google översättning..


Add Money Instantly
Add Money

Add money funkar ju dock tar de ju minst 3 dgr innan pengarna är där, men add moeny intantly redirectar mig till en sida som säger
Fyll på direkt
Kommer i Januari 2013

Överför pengar från ditt bankkonto så att de kommer in på ditt PayPal-konto med en gång *

Det är februari nu??

Jag påpekade detta för Paypal och fick detta svar.

PayPal
I'm not entirely sure what you're looking at that's telling you it will be up and running by January 2013; unless we've announced something globally, we don't usually have a message with a time for it to be available.

The 'load directly' option, I've not heard of that but I will be the first to say I'm not an expert in any products we may have in the pipeline globally. And, given we're already in the middle of February, I'd say we're going to be delayed there.
Andy

Min fråga är ju om någon har fått detta att fungera isf hur?
eller om någon har fått ett bättre svar än det jag fick.
Senast redigerad av 1 Jockelino, redigerad totalt 0 gånger.

Butcher82
Inlägg: 191
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:16 pm

Re: Paypal (add money instant)

Inlägg av Butcher82 »

Vet inte riktigt vad du menar, har haft paypal ett bar tag och endast kopplat mitt bankkort till kontot sen så dras pengarna direkt från kortet när man gör betalningar via paypal kontot.

Fylla på kontot och dylikt har jag aldrig hållit på med och det låter krångligare än det vanliga alternativet.
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)

Schultz
Inlägg: 353
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:17 pm

Re: Paypal (add money instant)

Inlägg av Schultz »

De flesta har väl inte problem med paypal, eller missförstår jag din text?

I vilket fall har jag ingen aning om hur du löser ditt problem(som är att du måste vänta i några dagar för en banköverföring ska registreras?), men det är MYCKET smidigare att använda ett kort(konto eller kredit) när man gör betalningar genom paypal. Använder du kreditkort har du dessutom utökat skydd.

Om du vill förklara för paypal är det nog en bra ide att skicka ett screenshot, men tjänsten är ju uppenbarligen inte tillgänglig så lär inte lösa någonting ändå.
ODA 727
PTW User


Mina affärsredovisningar

Jockelino
Inlägg: 88
Blev medlem: fre jan 18, 2013 5:09 pm

Re: Paypal (add money instant)

Inlägg av Jockelino »

Njaa dom flesta har inte problem, dom flesta använder det.

Jag har ett problem och add money instant funkar inte.

Jo jag vet man kan köra med credbetalning med kort dock hade jag glömt hur så adda pengar, men samtidigt om man kunde föra över pengar till paypal dirr så funkar de ju lika bra..

Schultz
Inlägg: 353
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:17 pm

Re: Paypal (add money instant)

Inlägg av Schultz »

Det funkar inte för att tjänsten inte är tillgänglig :)
ODA 727
PTW User


Mina affärsredovisningar

Jockelino
Inlägg: 88
Blev medlem: fre jan 18, 2013 5:09 pm

Re: Paypal (add money instant)

Inlägg av Jockelino »

Läste du hela min text eller?

Jag vet detta, men svaret jag fått av paypal är ingen höjdare inte ens dom vet något om denna tjänst och eftersom det ganska många som nyttjar Paypal här finns risken att någon har fått ett bättre svar.

Ironi i all ära men de finns bra och dåliga tillfällen för det, personligen har jag inte mycke övers för smartass!

Titan
Inlägg: 180
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:23 pm

Re: Paypal (add money instant)

Inlägg av Titan »

Att skicka pengar till P.P. genom överföring är samma sak som att göra en inbetalning till Bankgiro (det är exakt vad man gör) och då tar det upp till 3 dagar (vanligen 1) innan det syns på ditt P.P. konto.
Deras "Direkt"-tjänst, är av allt att dömma inte aktiv än här i Sverige.
Sverige är ett litet skithörn med under 10 miljoner invånare, jämfört med USA med +300 miljoner möjliga kunder.
Förslagsvis är det där tjänsten kommer lanseras (och har gjorts?) först.

Standardtipset är att lägga till ett VISA/MC och använd det istället för att fippla med överföringar.
Mestadels .357 nuförtiden. 9mm gör större hål än 6mm... :)

Grim
Inlägg: 163
Blev medlem: tor maj 17, 2012 9:50 pm

Re: Paypal (add money instant)

Inlägg av Grim »

Skippa överföringarna. Jag gjorde de och då flöt pp på utan några problem. Annars får du skicka en screenshot till dom istället för att sitta å försöka förklara för dom.
Men som sagt, har aldrig fattat vad syftet är med att föra över pengar när man kan koppla till kortet. Keep it simple stupid som man säger.
"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "

Schultz
Inlägg: 353
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:17 pm

Re: Paypal (add money instant)

Inlägg av Schultz »

Ja, jag läste din text men jag förstår inte syftet med tråden om du nu fattat att det är en tjänst som inte är tillgänglig? Hur skulle då någon fått det att fungera? Det är ju också svårt att säga om någon fått ett mer utförligt svar eftersom vi inte vet vad du frågat paypal från första början(frågan är inte inkluderad)?

Det är uppenbart att paypal inte förstått vad du försökt beskriva, men om det beror på bristande läs/skrivkunskaper på deras eller din sida är svårt att säga, så det vore som sagt säkert en bra ide att inkludera ett screenshot nästa gång.

Jag var inte ironisk i mitt tidigare inlägg, jag påpekade bara det uppenbara då det inte var tydligt för mig att du fattat ordentligt. Om du nu fattat borde du insett att den här tråden är helt onödig...
ODA 727
PTW User


Mina affärsredovisningar

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: Paypal (add money instant)

Inlägg av ministry »

Skicka pengar direkt till mottagaren genom paypal istället för att föra över pengar till ditt PayPal-konto, kanske? Man behöver inte göra en banköverföring till PayPal först, det är bara att knappa in ett bank/kreditkort och föra över direkt. Inga bankdagar emellan.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Skriv svar