Paypal (add money instant)

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Jockelino
Inlägg: 88
Blev medlem: fre jan 18, 2013 5:09 pm

Re: Paypal (add money instant)

Inlägg av Jockelino »

Schultz skrev:Ja, jag läste din text men jag förstår inte syftet med tråden om du nu fattat att det är en tjänst som inte är tillgänglig? Hur skulle då någon fått det att fungera? Det är ju också svårt att säga om någon fått ett mer utförligt svar eftersom vi inte vet vad du frågat paypal från första början(frågan är inte inkluderad)?

Det är uppenbart att paypal inte förstått vad du försökt beskriva, men om det beror på bristande läs/skrivkunskaper på deras eller din sida är svårt att säga, så det vore som sagt säkert en bra ide att inkludera ett screenshot nästa gång.

Jag var inte ironisk i mitt tidigare inlägg, jag påpekade bara det uppenbara då det inte var tydligt för mig att du fattat ordentligt. Om du nu fattat borde du insett att den här tråden är helt onödig...
Okej vi tar de igen (sista gg men bara för din skull)

Paypal har många finesser, men för kunna nyttja vissa av dessa måste man verifera kort alt koppla bank osv osv..

Jag har varit i kontakt med paypal och vet att tjänsten inte är igång men han jag pratade med verkade inte ens veta att tjänsten existerade, därför frågar jag här..

sedan så har denna forum del en under rubrik som lyder inga frågor är för dumma.
alltså är inte min tråd onödig, då jag är inte ute efter att veta att tjänsten inte funkar de vet jag.

Vad jag inte vet är om någon varit i kontakt med paypal och fått veta när tjänsten kommer igång eller om man måste göra något specifikt för aktivera den..

hänger du med eller vill du jag ska rita en bild för dig du verkar inte fatta vad jag säger..!

16 februari 2013, 16:50:

sedan direktöverföring paypal gillar jag, då kan jag ge paypal kontot till nån ist för mitt kontonummer suveränt.. anser jag iaf..

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: Paypal (add money instant)

Inlägg av ministry »

Nja, det går direkt från kort till mottagarens paypal varefter han får själv överföra pengar till sitt eget konto. Det går således inte bankkonto medelst kortbetalning->PayPal->mottagarens bankonto.

Vidare är det ju klart bekvämast att helt sonika överföra till konto när man handlar med folk i Sverige. Det är inget farligt med att ge ut sitt kontonummer, däremot ska du inte ge ut ditt kortnummer. Stor skillnad; det ena är bara en identifieringskod (det skulle lika gärna kunna haft bokstäver eller ordkombinationer) och det andra är ett betalningsmedel.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Jockelino
Inlägg: 88
Blev medlem: fre jan 18, 2013 5:09 pm

Re: Paypal (add money instant)

Inlägg av Jockelino »

inom sverige e det ju bank-bank självklart mer dom utländska affärerna jag anv paypal och bytte kort ofta ett tag så de strula ju en del med paypal..

men den tjänsten som direktöverföring, ex: om någon skyldig mig stålar och jag ska handla nått inom airsoft, kan jag ju föra över de till paypal dirr.

personligen har jag inget emot att nyttja denna tjänst.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Paypal (add money instant)

Inlägg av Twist »

Den som har svarat på ditt mail sitter med största sannolikhet på ett callcenter i asien och har säkert inte insikt i kommande funktioner eller alla detaljer i existerande funktioner. De brukar vara de sista som får veta. Det vet jag av erfarenhet.

Att ställa frågan här när du inte fick ett vettigt svar kändes kanske naturligt med tanke på hur otroligt mycket kunskap om allt möjligt här finns men det ger nog mer att skicka ytterligare ett mail till pp med en skärmdump. Har du tur hamnar det hos en agent som förstår och kan svara dig.

Annars är det som flera andra sagt smidigare att koppla ett kort till kontot. Då går pengarna direkt från ditt svenska konto till den sin ska ha dem. Alla har inte kort med upphöjda siffror men har man Swedbank kan man använda ekort som funkar lika bra. Jag tror att man måste ha ett debitkort för att funktionen ska bli tillgänglig men sådana kan alla få.

Om du ska skicka pengar till en privatperson i sverige finns det bättre lösningar än pp. Swish verkar vara det bästa just nu och går snabbare mellan olika banker än överföring.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Jockelino
Inlägg: 88
Blev medlem: fre jan 18, 2013 5:09 pm

Re: Paypal (add money instant)

Inlägg av Jockelino »

@Twist
sant som du säger,och jag tänkte ju som så att det snurrar ju runt en massa folk här någon kanske har info om detta så varför inte ställa en fråga.. kanske man blir klokare kanske inte men man har inget att förlora liksom..

får väl se om jag kör vidare på ett mail till eller bara väntar och ser om nått ändras på paypal.

Har kort kopplat, men som jag sade så vart de u lite strul då bytte kort flera ggr under kort tid..

2 kor som inte funka bra ett som funka på alla ställen utom ett och ett annat som de inte gick ta ut i bankomater med så blitt nya nummer..

Hampus Blomdahl
Inlägg: 4
Blev medlem: mån apr 03, 2017 7:38 am

Re: Paypal (add money instant)

Inlägg av Hampus Blomdahl »

Schultz skrev:
lör feb 16, 2013 10:54 am
De flesta har väl inte problem med paypal, eller missförstår jag din text?

I vilket fall har jag ingen aning om hur du löser ditt problem(som är att du måste vänta i några dagar för en banköverföring ska registreras?), men det är MYCKET smidigare att använda ett kort(konto eller kredit) när man gör betalningar genom paypal. Använder du kreditkort har du dessutom utökat skydd.

Om du vill förklara för paypal är det nog en bra ide att skicka ett screenshot, men tjänsten är ju uppenbarligen inte tillgänglig så lär inte lösa någonting ändå.
Pay pal funkar på det sätt att man betalar in pengar till sitt paypal konto och sen så för de sedan över pengarna till den som du har köpt av,,

Har handlat en gång via det och det kändes väl lite konstigt https://credit-10.com/se/ före men efter när det visade sig ha funkat så är jag inte ett dugg orolig om jag skulle använda tjänsten igen..

De är så pass känt och funnits länge osv och jag har då aldrig hört om nån som har blivit scammad eller liknande via paypal

öht att lämna ut sitt kort över internet känns som hur säkert som helst om man bara håller sig till någorlunda kända sajter och helst Svenska

Sen är du nog försäkrad i din bank mot sånt vad jag har fått för mig..

Swalas
Admin
Inlägg: 104
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:03 pm
Lag / förening: AirsoftSverige.com
Aktiv sedan: 1999
Ort: Stockholm

Re: Paypal (add money instant)

Inlägg av Swalas »

Du bör nog titta på hur gammal en tråd är innan du väcker liv i en 5år gammal tråd, tror inte du kommer vettiga svar.

Skriv svar