Helt ny till denna hobby

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
blackguyL

Re: Helt ny till denna hobby

Inlägg av blackguyL »

Tack dariantel, vad tror du om den här http://www.hobbex.se/sv/artiklar/skytte ... tline.html jämfört med den du länka?

dariantel

Inlägg av dariantel »

absolut, saker i metall eller åt minstonne delvis i metall är om inte annat oftast hållbarare. Classic armory är ett känt märke även.
Den tror jag du kan få skoj med. 90 m/s är fullt dugligt för det mesta. och du kan fortfarandes få minst lika mycket taktik och känsla av att smyga dig nära.

Fördelen med ett CQB vapen som det dära är (Close quarter battle) är att det är litet och smidigt, lätt att bära och du får skjuta på mycket nära håll. Så du kan arbeta med att utmana dig själv genom att ta dig så nära som möjligt innan du öppnar eld.
En till fördel är att du får köra med den på CQB banor. finns dem som har lagerlokaler eller tom fabriker de springer omkring i. och då är det sådana vapen som gäller.

Med tanke på priset och vad du får skulle jag nog säga att det är ett av dina absolut bästa val. Så kan du köra lite med det, spara ihop pengarna och få ett riktigt skoj sniper den dagen du har bättre budget. istället för att få något du inte känner dig helt nöjd med.

blackguyL

Inlägg av blackguyL »

Låter bra! Tack för all hjälp, bara att börja spara då.

Xelley

Inlägg av Xelley »

Nu är du inne på rätt spår! En AEG. Jag kan rekommendera JG G36or som ett första vapen. Sedan så tycker jag att du håller dig borta från hobbex. Kolla på AEGer på taiwangun.com och läs vad folk tycker om vapnet du gillar. Cyma gör bra AK modeller och Boyi/Dboys gör helt ok M4or för nybörjare!
I dont do karate, i do Ka - Razy!

blackguyL

Inlägg av blackguyL »

Ja, ni fick mig att ändra mig ändå :)

Tyvärr tycker jag att G36or är EXTREMT fula, men har checkat lite på AEG's där. Ska fundera ett tag och förhoppningsvis är jag inte så girig så jag kan spara ihop lite mer :)

Xelley

Inlägg av Xelley »

Det finns hur mycket roliga aeger son helst till fina priser. Hitta modellen du gillar och kolla recensioner om den bössan innan du köper.

Edit: inlägget jag svarade på är borttaget. Så jag editerar detta.
Senast redigerad av 1 Xelley, redigerad totalt 0 gånger.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

bobo

Inlägg av bobo »

men lätt att du måste köpa mb-06 bara för den är fulsnygg, men nackdel är att trigger huset är svårt att få tag på om du ska trimma upp bössan mer :( men tror att de ska gå å få tag på den från spanien, kommer dock inte ihåg vad dom hette som tillverkar dom.

sen om du vill ha den tystare så ska du köpa till dämparen till sar-10'an den som du trär utanpå pipan samt du behöver adaptern för att kunna fästa den

dämpare
http://www.tacticalstore.se/se/art/swis ... -cwccw.php

adapter
http://www.tacticalstore.se/se/art/king ... r-14mm.php

ohman

Inlägg av ohman »

blackguyL skrev:Tyvärr tycker jag att G36or är EXTREMT fula
Vafalls! Hädare! :shock:

Men jag tror det är en bra ide att börja med en AEG, och om inte annat kanske du kommer fram till att du gillar att spela med semi-sniper :D (de är om möjligt ännu jävligare än en bolt-sniper att få att gå bra). Bara börja leta efter en modell du gillar och sen kolla runt efter det bästa alternativet i önskat prisområde.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

generalzbynio

Inlägg av generalzbynio »

Hej,

Har köpt en sånt sniperbossa för at testa lite: http://www.taiwangun.com/sniper-rifles/ ... ell_1.html , med sikte.

Verkar vara OK, kan hyra ut den åt dig om du vill prova på, vart är du i Svergie? Har också biokulor, fast inte från Taiwangun, men direkt hos tillverkaren från Kina.

MRV

Inlägg av MRV »

Då killen troligtvis inte är 18 år gammal och antar att du inte är det heller kan jag tipsa om att inte göra det.

Skriv svar