Är det här ett bra vapen?
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Re: Är det här ett bra vapen?
V3-boxar har inget hål bak på boxen och rätt ofta heller inte bak fjäderstyrningen. Det brukar dock släppa redan innan man öppnar boxen helt så om man bara delar den försiktigt brukar man inte få delar i hela köket.

@thias: Helt riktigt, när du tar ut boxen ur handtaget så ska den vara på semi, problemen brukar uppstå när man ska lirka tillbaka den in i pistolhandtaget igen, dels för att den kan ha flyttat på sig medan du meckat, och dels för att vinkeln du har när du trycker i den är svår att få till hundraprocentigt då du måste lirka på boxen lite fram och tillbaka för att få in den igen.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
A ok tack så mkt. Ska ringa till cybeairgun och höra vad dom säger. Förmodligen blir det retur imorgon. Ska beställa hopup gummi o spacer såfort det kommer så blir det mek. Tänkte även införskaffa ett rödpunktsikte. Blir ett bsa sikte. Är såld på det märket efter alla deras fantastiska 50 tals hojar.
Nu har bössa kommit tillbax för andra gången... fick den efter ca 1.5v samma fel efter 100 skott. Sä nu har dom bytat ut dreven i gear boxen samt bytat till kullager. Så nu har den kommit tibax för anndra gången. Har skjutit ca 500 kulor så nu verkar den funka. En sak jag undrar över är att den går väldigt lågt. Dvs hur mkt jag än skruvar upp siktet så går den lågt skjuter på ca 10 meters avstånd, har provar på längre samma sak. Bad honom på servis kolla det men tvivlar på att han gjort det. Hopupen är skruvad max medurs.har provat mittemmela o max moturs. Men när jag fick den så var den ställd max medurs, Kör för närvarande med 0.25 kulor. Hur har ni andra hopupen ca så där ställd. Satte på ett röd punktsikte provade att sätta det ganska långt bak sen på mitten, Skruvade upp det på max samma sak träffar typ 2 dm under där man siktar. Har någon nån ide.
Senast redigerad av 1 thias, redigerad totalt 0 gånger.
Om du provat att skruva hop:en max åt båda hållen och en av ändlägena inte resulterar i pipstopp eller att kulorna sticker iväg rakt upp efter 10-15m så är det något problem med din hop.
När du fått fason på hop:en så kulorna går rakt kan du pröva att lägga en liten distans, t.ex. en tejpbit, i bakkanten mellan siktet och railen. Då tiltar du siktespunkten lite nedåt. Kom ihåg att nollställa siktet först så att när du fått ungefär rätt så kan du göra sista finjusteringarna med ställskruvarna på siktet.
När du fått fason på hop:en så kulorna går rakt kan du pröva att lägga en liten distans, t.ex. en tejpbit, i bakkanten mellan siktet och railen. Då tiltar du siktespunkten lite nedåt. Kom ihåg att nollställa siktet först så att när du fått ungefär rätt så kan du göra sista finjusteringarna med ställskruvarna på siktet.
<insert 'cool' one-liner here>
Har du standardgummi och spacer i bössan? I så fall kan det vara värt att investera i ett nytt hop-upgummi och en spacer. Antagligen är det så att den som sitter i inte är något vidare i ditt fall. Om du inte ser att kulan drar iväg uppåt när du har max hop så tar den inte som den ska. I mitt fall har det fungerat väldigt bra med ett guarder genomskinligt gummi och en H-spacer från element.
Men som personen ovanför mig skriver så kan du också mecka in en liten distans själv om du inte vill byta något, dvs lite tejp eller något annat för att lägga på någon millimeter på spacern.
Men som personen ovanför mig skriver så kan du också mecka in en liten distans själv om du inte vill byta något, dvs lite tejp eller något annat för att lägga på någon millimeter på spacern.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Ochså hängde den sig igen. Är det två eller tre gånger dom har på sig att laga den inna man får en ny?
Om du ringer och pratar med dem så tror jag inte att det ska vara något problem att få den utbytt mot en ny. Verkar tyvärr vara ett fruktansvärt måndagsex du har fått, antagligen blir det billigare för dem att helt enkelt ge en ny åt dig och reklamera den du har nu istället för att försöka felsöka/laga den igen.
Undras om det är din motor som är kass eller om pistongen är det som kärvar.
Undras om det är din motor som är kass eller om pistongen är det som kärvar.
Ja det är verkligen helt sjukt..
Svaret jag fick vad som var fel var att den hade låst sig i gearboxen. Kugghjulen hade ställt sig med kuggarna mot varandra, inte att pistongen med fjäder hade hängt sig. vilket jag upplevde att den gjorde nån gång nu när jag testade den. La då bara i full auto så va det löst. Fick med service rapport dom hade bytt ut kugghjulen i gearboxen, pistongen samt glid-lagerna mot kullager. Nu när den hängde sig kändes det som att det gick lite segt i maskineriet o sen la den bara av.
Men men ska höra vad dom säger på måndag. fick väldigt bra rabatt på kulor av cybairgun som kompensation. så någon gång ska det väll hända en något sånt här är bara nöjd att det inte är något viktigt som en bil eller nått.
ha d gott. tack för hjälp.
Svaret jag fick vad som var fel var att den hade låst sig i gearboxen. Kugghjulen hade ställt sig med kuggarna mot varandra, inte att pistongen med fjäder hade hängt sig. vilket jag upplevde att den gjorde nån gång nu när jag testade den. La då bara i full auto så va det löst. Fick med service rapport dom hade bytt ut kugghjulen i gearboxen, pistongen samt glid-lagerna mot kullager. Nu när den hängde sig kändes det som att det gick lite segt i maskineriet o sen la den bara av.
Men men ska höra vad dom säger på måndag. fick väldigt bra rabatt på kulor av cybairgun som kompensation. så någon gång ska det väll hända en något sånt här är bara nöjd att det inte är något viktigt som en bil eller nått.
ha d gott. tack för hjälp.
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Alltså, pistong, fjäder och kuggar är delar av samma system så man kan knappast tala om att det är det ena eller det andra som hänger sig.
Det finns inget specifikt antal gånger en ÅF får försöka reparera innan man ska ge ny vara. Inte i lagen iaf. Vissa branschorganisationer har satt ett antal som man frivilligt håller sig till och det är nog därför så många tror att det finns en allmän regel, men det gör det som sagt inte.Lagen talar om rimlighet och det är ju ganska vagt.
Det finns inget specifikt antal gånger en ÅF får försöka reparera innan man ska ge ny vara. Inte i lagen iaf. Vissa branschorganisationer har satt ett antal som man frivilligt håller sig till och det är nog därför så många tror att det finns en allmän regel, men det gör det som sagt inte.Lagen talar om rimlighet och det är ju ganska vagt.