Tandskydd

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Xeno

Re: Tandskydd

Inlägg av Xeno »

Jag gjorde som dom andra och körde också på svarta, haft dom hemma ett tag men inte hunnit pröva dom!

BlackGoat

Inlägg av BlackGoat »

Tubal: då det gällde ProTech Dent skydden så blir det problem, de finns som svarta eller i skrälla färger. :)

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Droopfy
Admin

Inlägg av Droopfy »

Så har man suttit och tuggat tandskydd en stund.
Bra leverans. Beställde i måndags och fick dom idag.

Lätta att gjuta, äen om överkäken krävde några försök för att bli riktigt bra, sög fast dom rätt rejält mot gaddarna vid första försöket och satt sedan och funderade på hur jag skulle få ut dom utan att framtänderna skulle hänga med, men det klarade sig.

Premiärspelas på söndag. Ska ändå försöka hålla undan huvet när man hamnar i skottlinjen, frugan gillar inte när jag har blodiga prickar i nyllet.

//Droopfy
Mina Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=2137

Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"

Timziito

Inlägg av Timziito »

1mpulseS0D skrev: Fungerar dessa skydd på underkäken också eller bara på överkäken?
dom sälj i 2pack

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Fick hem mina i början av veckan, tog ca 3 arbetsdagar för sakerna att anlända. Gjutit dom 3 ggr, och det blev på 3e försöket som de sitter perfekt! Har redan provspelat dom och det gick bra. Har inte fått ngn träff på dom ännu, vilket jag hoppas dröjer:) Känns iaf som att de utan problem bör skydda.

Rekommenderar dessa!

Lazt

Inlägg av Lazt »

Kan rekommendera att man inte gjuter dem för tight, då känns det som en tandställning istället och man får duktigt ont i tänderna efter några timmar. de sitter som berget ändå!
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

Pocket

Inlägg av Pocket »

Hah! Äntligen hittat en fördel med att tänderna inte syns när man ler! :)

dariantel

Inlägg av dariantel »

ni som köpt har ni köpt 1,6 eller 2,4 mm skydden?
rent spontant känns det som om jag skulle vilja köpa det tjockare för ökad kvalite, särskilt då jag vet att när jag hade tandställning bet jag sönder det plastskyddet man hade efteråt typ 5 gånger. hehe.

Scotty

Inlägg av Scotty »

Jag köpte 1,6 mm, enligt deras egna uppgifter ska det vara ca 30% mer effektivt än "vanliga" tandskydd och bör därför utgöra ett fullgott skydd. Men är du osäker köp 2,4 mm. Prisskillnaden är ju egal.
Proud member of =(TT)=
a.k.a Trojan Trespassers

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Allmän uppmaning: Läs reglerna om citat! Citat av hela inlägg, citat av citat och citat av inlägget precis ovanför är inte tillåtna.

Ni som har brutit mot dessa regler är så klart förlåtna men jag förväntar mig att ni själva trycker på edit och städar upp i era inlägg.

Tack på förhand för att ni hjälper till att göra forumet bättre. :-)
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Skriv svar