Tips på bra LiPo-laddare?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
BRRayTek

Re: Tips på bra LiPo-laddare?

Inlägg av BRRayTek »

Mycke bra fakta! Dock tycker inte ja 300 spänn e dyrt snarare billigt! Trodde mer på 600 700 kr. Men Paxz har gjort mig säker på o skaffa lipo iallafall! Fuck nihm :P som inte ens presterar så bra som lipo (när dom jämför på youtube) Får nog bli två, tre batterier till lönen o en laddare.
Men de där med 20c o 25c o vad de står på dem, va innebär de? O när man ska ladda med olika celler o de. Förstår inte riktigt de.
Tacksam om någon vill förklara.

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

C är kapasitans. Inte kapcitet som vissa tror. Detta är en fingervisning på hur stor ström batteriet pallar med att skicka ut. Man får fram detta som så:

mAh x C-Värde / 1000.

Ett 1000 mAh Batteri med ett C-värde på 20 kan alltså ta ut 1000x20 mA= 20.000 mA och / 1000 för att förenkla vilket blir allt som allt 20 A.

Tar man alltså ut mer än ca 20 A kan man riskera att skada batteriet. Därför sätter man in en säkring på i det här fallet 20 A.

Oftast så räcker C-värdet och blir över när det kommer till airsoft så köp bara ett kvalitetsbatteri typ Turnigy på hobbyking så har du ditt på det torra.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

BRRayTek

Inlägg av BRRayTek »

Okej! :) finns de fler såna "bra" märken har sett något med nanotech på vapenbutiken ja fundera på o köpa med bättre o kolla här först vad som faktiskt är bra.

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Om du inte har allt för bråttom så beställ från hobbyking. Bra batterier till sjukt bra pris.

Paxz

Inlägg av Paxz »

Syftade mest på ditt
Kung! Blir nog något sånt då svindyr säkert men de är de väl värt antar ja
när jag påpekade att 300spänn inte är så farligt. ;)

IMAX B6 är lite av en värsting. Det finns betydligt billigare laddare än så att tillgå från t.ex. E-Sky som också gör jobbet. De har dock inte någon varnings funktion eller olika program att välja bland.

Hur som helst: Turnigy, Flightmax, GE Power m.fl. har väldigt prisvärda batterier. Men det finns en hel uppsjö att välja på från flera bra tillverkare så du bör kanske kolla runt lite på forumet och på google vilka folk rekommenderar. Om du länkar din bössa så kan man kanske rekommendera specifikt själv.

Här har du förresten en tråd med rätt vettig info om just LiPo batterier på forumet. Det skadar aldrig att läsa på lite extra! viewtopic.php?f=82&t=19824&p=127910&hilit=Lipo#p127910
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

ohman

Inlägg av ohman »

Tycker inte heller du behöver vara speciellt orolig att beställa från hobbyking. Enda skillnaden är att det tar en 5-10 dagar att få hem grejorna. Turnigy Nanotech-batterierna de säljer är väldigt prisvärda dessutom precis som Paxz sa ovan.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

BRRayTek

Inlägg av BRRayTek »

okej ja jag har ju Umarex G36c (dåligt om plats för batteri som de flesta vet) M16 mycke plats, o en CM16 typ samma plats som min g36a. så de blir ju till att försöka hitta platta små lipo. om de ens går o få tag i? Om kanske du vet vad jag kan satsa på för batterier?
vore ju bra o slippa ha dem utanför bössan.
Ska kika på tråden se om man blir klokare på de.

ohman

Inlägg av ohman »

http://hobbyking.com/hobbyking/store/RC ... gy+airsoft

De två-/tredelade fungerar utmärkt i G36or och annat som har lite begränsat utrymme.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Paxz

Inlägg av Paxz »

Det finns extremt små och smala LiPo batterier att köpa.

Jag kör på Turnigys 7.4V 2200mAh 25-50C & 35-70C batterier i de flesta av mina bössor. De håller nästan exakt samma mått som standard small type 9.6V batterierna gör som man brukar få med bössorna vid köp och passar därför in i de flesta handguards (t.ex. MP5, M4 och G36), AN/PEQ-2 lådor och alla möjliga fullstockar. Kollar du bara runt lite så hittar du mängder av storlekar och sorter att välja bland. Speciellt om du kollar på hobbyking.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

BRRayTek

Inlägg av BRRayTek »

Alltså dessa: http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... _Pack.html
vilket mAh är bra och hålla sig vid är 2000 väldigt mycke eller lagom? ser ju heller att ha ett batteri som håller längre under dan än som mina nihm 1200 ja har nu tre fyra hicaps så e de dött. plus minus...

22 januari 2014, 23:45:

ja jag får slå en kik. Tack så mycket för hjälpen och snabba svar! :)

Skriv svar