Nybörjar vapen
Re: Nybörjar vapen
Ska du ändå köpa en väst med fickor och grejer kan du lika gärna köpa mid-caps på en gång. Alltså magasin med lite lägre kapacitet. Alla spel tillåter inte high-caps, samt att de rasslar väldigt mycket när man rör sig och kräver att man snurrar på ett litet hjul på undersidan av magasinet för att spänna fjädern inuti och mata fram kulor med jämna mellanrum. Dessutom är det inte speciellt realistiskt. Fördelen är förstås att man slipper bära med sig ett antal magasin, vilket kan vara bra ur nybörjarsynpunkt om man inte hunnit köpa väst eller något annat system med fickor att förvara magasin i.
okej då tar jag ett par midcap istället för highcap .. var kan jag köpa bra kulor då?
Finns en mängd olika bra kulor. Billiga kulor inom sverige är väll SRC,JBU,Guarder dessa borde funka bra i standard pipor.
Men biokulor bidrar självklart med sin sak till naturen. Rekommenderar Green devil i alla lägen om man vill betala lite mer
Men biokulor bidrar självklart med sin sak till naturen. Rekommenderar Green devil i alla lägen om man vill betala lite mer

Finns en klistrad tråd om kulor i vapensektionen av forumet. Kika här: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... f=20&t=572
Ok och som du sa ett extra batteri hur vet jag vilken som passar till bössan jag har valt?
Det skadar inte att läsa sig till vissa saker själv, särskilt när informationen faktiskt finns tillgänglig på butikssidan där specifikationen om vapnet står...
Nåväl, batteriet om medföljer är ett 9.6V 1200mAh av "mini" typ. Jag misstänker att batteriet förvaras inuti handguarden, så om du ska köpa till ett extra batteri ska det alltså vara ett 9.6V mini, ju högre mAh desto fler kulor kan du skjuta. Rekommenderar även att du köper en "smart" batteriladdare. Den som följer med stänger inte av sig automatiskt när batteriet är fulladdat och kan tyvärr ladda sönder batteriet. Jag länkade till en laddare från biltema tidigare i tråden vill jag minnas. Den stänger av sig automatiskt när batteriet är fullt.

Nåväl, batteriet om medföljer är ett 9.6V 1200mAh av "mini" typ. Jag misstänker att batteriet förvaras inuti handguarden, så om du ska köpa till ett extra batteri ska det alltså vara ett 9.6V mini, ju högre mAh desto fler kulor kan du skjuta. Rekommenderar även att du köper en "smart" batteriladdare. Den som följer med stänger inte av sig automatiskt när batteriet är fulladdat och kan tyvärr ladda sönder batteriet. Jag länkade till en laddare från biltema tidigare i tråden vill jag minnas. Den stänger av sig automatiskt när batteriet är fullt.
Jag tackar så mycket för all hjälp ni har gett mig ! uppskattas mycket!
Tips: Kika på köp & sälj här. Du kan få en fungerande AEG, med ett par magg och batteri för under 1000 kr.
Bra sätt att komma in billigt och prova på. Är det inte för dig, så säljer du igen och får tillbaka pengarna du köpte det för.
Bra sätt att komma in billigt och prova på. Är det inte för dig, så säljer du igen och får tillbaka pengarna du köpte det för.
Mestadels .357 nuförtiden. 9mm gör större hål än 6mm... :)
Gå och kolla på hobbyking.com.
Billigare och bättre batterier finns inte och billiga laddare med.
Billigare och bättre batterier finns inte och billiga laddare med.