Märken, olagligt?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Runner

Re: Märken, olagligt?

Inlägg av Runner »

Äntligen ett bra svar med riktiga argument.

Jag förstår grejen. Verkligen. Men kan inte vi få ha våra grejer för oss själva snälla? Eller skulle du säga samma sak om jag kom med ditt lags märke och sprang runt med det?

Svenska förband bär inte kragspeglar eller märken i händelse av krig ändå. Så why bother?

Tikka

Inlägg av Tikka »

Den här diskussionen var uppe även på förra forumet.

Jag förstår att personer som kämpat och slitit för sina märken kan ta illa upp om de används av obehöriga.

Men för mig är det stor skillnad på att knalla runt på stan med dessa eller kräla runt i skogen med dem. Dvs sammanhanget är avgörande. Det finns olika former av airsoft, speedball, lajv, milsim, impression och varianter samt blandningar av dessa. Vi spelar som airsoft-leif, vietnameser, jänkare i Vietnam, SEAL`s 2009, Badguys på Balkan eller Ryssar i Georgien osv. I någon bemärkelse gestaltar vi alla något vi inte är, i alla fall 99,9 % av oss. Drar jag på mig en nordvietnamesisk uniform med kragspeglar och kommunistflagga i handen betyder det inte att jag utger mig för att vara just det utan jag gestaltar/spelar en roll i ett visst sammanhang. Så för mig är symboler och tecken helt ok i airsoftsammanhang, skulle någon ta extremt illa vid sig får man väl ta av sig det. Men det är min högst personliga åsikt. :D
" - Var och en blir salig på sin tro."
Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =121&t=770

Stygge

Inlägg av Stygge »

Nu är det ju i sammanhanget en viss skillnad på lagmärken och insignia.
På ett spel är chansen/risken att någon på allvar tror att du är en FJ eller dyl baserat på märken minimal men det är däremot stor risk att de tror du tillhör ett visst lag om du bär deras märken.
Det hela handlar ju om sammanhanget och hur man tolkar bärandet av en markering, oavsett vad den representerar.

Runner

Inlägg av Runner »

Det var ett dåligt försök att spela på folks tillhörighets känsla för att försöka få förståelse för hur det känns för mig att se folk med dyrlika märken.

Welle

Inlägg av Welle »

Så om någon vill efterlikna eller leka att hen är en kustjägare, så är det ok med korrekt gear, vapen och emblem, Så länge man tar av sig emblemet innan och efter.

Det kanske till o med finns dom kj / stridisar som känner sig hedrade av att nån försöker efterlikna dem?
Lite finare, lite bättre

Runner

Inlägg av Runner »

It's still illegal

Welle

Inlägg av Welle »

:lol:
Lite finare, lite bättre

Cleaner

Inlägg av Cleaner »

Vilken trololol tråd det blev.... :)
Prickskytt

Kether
Admin

Inlägg av Kether »

Tagga ner Runner.

Runner

Inlägg av Runner »

Jag är superchill. Du vet att man kan diskutera utan att hetsa upp sig va?
Man kan låta mer allvarlig än man egentligen är när man uttrycker sig i skriven form.

Men göt vad ni vill förgudsskull! Lek på! *pew pew* på er alla

Låst