Helt ny till denna hobby

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Snöhäst

Re: Helt ny till denna hobby

Inlägg av Snöhäst »

Tänkte säga en till grej vad gäller att nybörjare inte borde börja med sniper bössor som jag inte sett någon annan säga?
De gäller säkerheten! Tex: En nybörjare skaffar en sniper bössa, folk med lite mer "erfarenhet" säger att den borde vara minst 170trimmad, nybörjaren trimmar upp bössan, men har inte de blekaste vad säkerhetsavståndet är o även om så är fallet så är det mycke svårt för en som inte är vann i just skogs terräng att mäta 40m med ögonen. Kanske därför folk säger till att nybörjare ska skaffa en aeg istället.

Kör själv med en aksu med 85 fjäder i skogen, även en well l96 som chronar runt 125ms. Har inget som helst problem med att träffa folk på över 70meter (med l96an...) Så allt handlar inte om utgångshastighet, mycke har med tålamodet att göra! Vänta på rätt tillfälle osv. Dessutom ligger precisionen i precpipan o hoppen, inte utgångshastigheten. ;)
De svider när jag kissar.

blackguyL

Inlägg av blackguyL »

Jasså du har inte sett någon som inte sagt åt en nybörjare att ABSOLUT inte börja som sniper?

Absolut, det gäller ju att man har koll på avstånden vilket kan vara svårt, och att man inte sikter mot ansiktet(absolut inte med en sniper). Som tur är tänkte jag inte göra det, men det är svårt att säga i stridens hetta!

Och självklart är det ju inte bara utgångshastigheten som räknas. Men man når inte 80 meter med en hightech sniper där du har uppgraderat allt vad precision är och den skjuter i 70m/s, men självklart så är det ju inte bara m/s som spelar roll heller!

Undra hur långt man kan skjuta med den här
http://www.taiwangun.com/sniper-rifles/ ... agm_1.html
om den nu skjuter så hårt som det står,

ha det gött :)

Xelley

Inlägg av Xelley »

Det är omöjligt att säga hur just ditt vapen presterar ur lådan. Men pipa och hopup som lirar bra ihop brukar man komma långt med. Men bössan du länkade till sist är en bra grund och med hjälp av PDI (x-fire.org) eller Airsoftpro så kan du senare uppgradera din ms osv utan att byta vapen.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

dariantel

Inlägg av dariantel »

http://www.vsaf.se/vsaf_regler_chronolista.JPG

kolla på länken här ovan så ser du en tabell som är en av de mest använda när det kommer till avstånds regler. VSAF kallas den.
Kan vara bra att tänka på denna när du väl valt vapen och kulvikt.

blackguyL

Inlägg av blackguyL »

Xelley

Inlägg av Xelley »

Jag rekommenderar starkt att du lägger till några hundringar för den andra well bössan. Har du inte råd nu, så spara lite till. Men du gör självklart som du vill!
Mvh
I dont do karate, i do Ka - Razy!

blackguyL

Inlägg av blackguyL »

Nä nu blir det denna
http://www.taiwangun.com/sniper_rifles/ ... yle_1.html

någon som har erfarenhet av det här vapnet?

Snöhäst

Inlägg av Snöhäst »

Håller med Xelley!

A&K's Svd är bajs, finns antagligen folk som säger motsatsen! Men de mesta med airsoft handlar ju om "realism" o att stå o dra i ett cocking handle med en svd känns... lite så där, den tar dock aeg fjädrar... :lol:

Jag röstar på Well MB-01, eller en JG bar-10 som jag såg att de hade fått in igen! Sitter själv o väntar på att de ska få in en bar-10 g-spec...

Well "MB-01" fungerar alldeles utmärkt original! Vilket min bar-10a inte gjorde... Hoppen var ett jäkla ass. Men vart säkert ett måndags-x, fast folk sagt likadant om dom. Finns folk som har guider på hur man fixar de också, men hade redan sålt den då... 8-)

EDIT: När jag säger att svdn är skit, så tänker jag på hur pipan sitter fast i kroppen, på den jag hade (vet inte om dom är ändrade) satt yterpipan (o innerpipan, what a surprise!) bara fast i hop-huset? Som sedan satt fast i kroppen? Så fick göra allt jag kunde komma på hur detta vobblet skulle sluta, sen gav jag upp o sålde den till närmsta köpare för en femhundring :lol: Så jag rekommenderar inte de vapnet, de ända bra med de är som sagt att den tar aeg fjäder.
De svider när jag kissar.

blackguyL

Inlägg av blackguyL »

Haha jo är lite skeptisk till det jag med.

Har bara ca 750kr över att lägga på airsoft för tillfället, så har varken råd med Bar-10 eller Well 01.

Och girig som man är ni vet...

EDIT:

Någon som vet vart man kan hitta uppgraderingar(om det ens finns) till den här http://www.taiwangun.com/sniper-rifles/ ... agm_1.html ?

Titan

Inlägg av Titan »

Ummm... Har du vettigt ögonskydd då? Låter som du behöver vänta lite... 750 kr är i tajtaste laget.
Mestadels .357 nuförtiden. 9mm gör större hål än 6mm... :)

Skriv svar