Gröngöling..

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Frost

Re: Gröngöling..

Inlägg av Frost »

Hagel är otroligt roligt i cqb!!
Blir ett helt annat spelsätt än med aeg.
Men absolut inte på ett dåligt sätt.
Visst, jag blev utskjuten mycket men jag hade otroligt roligt!
Mitt hagel är en billig double eagle för typ 500 spänn.
Så det behöver inte vara dyrt för att vara kul :)

Det finns sätt att fixa så en DW revolver går "slöare"
En snubbe jag träffade på frysen hade en ställskruv så han kunde ställa trycket den original till nästan hur lågt som helst. Kommer inte ihåg vad han hette men det verkade funka bra.

Fillthee

Inlägg av Fillthee »

@ gwlyddyn: Ursäkta min okunskap, men "springerpump". Har jag fattat det rätt att den bara skjuter en kula åt gången? Vad är isf fördelarna med det om vi snackar cqb?

themetalpope

Re: Sv: Gröngöling..

Inlägg av themetalpope »

Springerpump är ett fjäder drivet hagel. Finns dom som drivs av gas också.
SST- Vi är inte bra men vi har jävligt skoj

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1970

Frost

Inlägg av Frost »

En "springerpump" kan skjuta 3 skott åt gången också.
Min gör det tex.
Så finns det springerpump som skjuter ett åt gången också. Då känns en hobbex springerglock bättre..
Dom två extra kulorna gör skillnad.

Fillthee

Inlägg av Fillthee »

Ah då var det bara jag som missuppfattat. Tack för tillrättavisningen. :)
Jo det tappar ju lite själva idén med hagel om man bara skickar iväg en kula. :P

Whopper

Inlägg av Whopper »

Kanske lite off topic och du vet nog detta redan men känns inte som det fram kom helt, en aeg(automatic electric gun) går på el och vad som kallas för springer har en manuell spänning av fjädern som du måste spänna manuellt varje skott, Dvs en springer pistol måste du göra mantel rörelse på varje skott, på en pumphagel så spänner du fjädern så som du laddar skott i vanliga fall. Det gör att det blir motstånd när du laddar då du måste spänna fjädern, medans en gasdriven inte har mycket motstånd när man laddar då den sköts av gas. Skulle tro att en springer hagel kanske är att föredra, då (förlåt om jag har fel) gas kan strula rejält på vintern och det är ju början på vinter nu, plus att en springer är betydligt billigare. *Edit nu tänker jag i utomhusbanor för det är det jag kör >_< inomhus spelar det ju ingen roll.

Det är dock oftast en stor kvalitets skillnad på springer och gas, specielt i pistol väg. Men det finns väldigt bra springers också specielt sniper gevär och kan tänka mig en hel del hagelbössor, där manuella matningen i stort sett blir realistisk(förutom mot trycket när man spänner fjädern) det är nog dom som utvecklats mest inom springer.

Fördelar med springer och gas mot en aeg är att skotten händer instant, fjädern är redan spännd när du ska skjuta. Till skillnad från en aeg som ska varva upp och spänna fjädern innan den skjuter. Det finns dock lite elektronik har jag sett som ser till att en aegn stannar i spännt läge istället vilket förbättrar responstiden mellan tryck och skott avsevärt.

Fillthee

Inlägg av Fillthee »

Tackar för den utförliga förklaringen Whopper. :)

Whopper

Inlägg av Whopper »

np :)

Skriv svar