Hej! Tips på vad som önskas av en bana?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Nitisk

Re: Hej! Vad krävs för att anordna airsoft spel?

Inlägg av Nitisk »

Jag skulle vilja slå ett slag för att lära sig och kunna förmedla säkerhetsföreskrifter. Ingenting är värre än när en arrangör inte ser till så att alla är införstådda med med rätt hantering, säkerhetsavstånd osv. för att ingen ska bli skadad. Vill inte verka som en moraltant, men vi gör ju ändå detta för att det ska vara kul och det är inte kul när någon gör illa sig.

//Nitisk

NaNooK

Inlägg av NaNooK »

absolut allihopa. jag tar alla råd som bra råd, och frågar mest för att lära mig lite nu iaf.
då jag inte alltid har så lätt att komma iväg själv alla gånger, då man har 3 småbarn o alla e under 5 o en
fru som jobbar både kvällar o helger hit o dit.

jag e som sagt så färsk man kan bli, förutom att jag har skjutit med en gammal 349 krs glock från
teknikmagasinet, så har jag aldrig skjutit med ett airsoft vapen.

Att i detta läget arrangera nånting e inte aktuellt efter att jag fått många o bra svar så det behöver ni inte oroa er för.
jag har arrangerat saker förut där polistillstånd krävdes osv, men då va det en utomhus bilträff. men de e inte samma sak
men jag vet att man inte tror att man kan o vet allt fån skratch =)

men om jag gör nånting så går jag in till 200% för att de ska bli så bra som möjligt. därför för ev framtida planer så
ville jag kolla vad folk föredrar.
har vart ut o kollat på hitta.se lite flygfoto bilder över dem platser som jag sett som ev potentiella airsoft banor.
o har då till en början lätt kunnat sålla ut en hel del.

men för nyfikenhetens skull så har jag kollat upp ett litet ställe iaf.o vill fråga vad ni tycker om storleken o typen av mark
om det ens e intressant att lägga ner någon energi på.
området är en skogsdunge mellan åkrar, men med tillgång av grusväg/traktorväg enda fram.
spelområdet skulle då bli ca 500-600x250 meter och det är mycket skog o kuperad terräng me lite mindre bergknallar o dylikt.
bladad löv o barr skog med både tätt o lite mer öppet, men inga direkt helöppna fält.

nu vill jag bara samla info o ideér för att ev kunna arrangera nått i framtiden. =)
jättetacksam för svar.

1 oktober 2012, 16:51:

nej jag har aldrig vart på nått spel. men det kanske förstods =)

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

Med all välmening, även om det är planer för framtiden. Kom in i hobbyn, träffa Airsoft folk , få en känsla för hobbyns olika speltyper olika trimm och regler . Tror att börjar du i andra änden blir det bara fel.. Jag har själv arrangerat annat... Men säg att jag skulle arra katolskt battleroyale för blinda lesbiska skoggshuggare .. Rätt säker på att det inte skulle gå bra då jag (trott eller ej ) kan noll om den scenen, och en sådan aktör skulle få svårt att lösa problem som uppstår utan know how.
CTR EP3 Championship White, nuff said

NaNooK

Inlägg av NaNooK »

visst e de så,

men de e väl inge fel med lite tips o råd från er andra även om jag aldrig vart på nått sådant arrangemang eller träffat airsoft folk =)
jag kom ju in i detta via min systerson. de kanske låter som en liten pojke, men de e de inte då jag e sladdbarn.
Han känner ca 20 aktiva inom hobbyn runt enköping så tanken e lite att först o främst kunna fixa en bana iaf.

så vad sägs om storleken på den ev banan??
o gärna tips va som man kan fixa på banan oxå.

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Fixar han tillstånd och allt som behövs så ser jag inget problem att köra söndagsspel ala Klacken. Där är det ju ingen arrangör som håller i allt, man kommer överens och sen spelar man och det funkar ju bra.

NaNooK

Re: Hej! Tips på vad som önskas av en bana?

Inlägg av NaNooK »

ändrade namnet på tråden.

så önskar tips va dom önskas av en bara, storlek osv. =)

Skriv svar