nybörjare med co2 pistol.
Re: nybörjare med co2 pistol.
Tänk även på att OM du får för dig att skruva ur en icke CO2 tömd patron så är det väldigt vettigt att ha ordentliga handskar. All gas kommer 'pysa' ut och den är extremt kall, blåser det ut på bar hud så är risken för köldskador överhängande. Och då menar jag inte att man blir lite frusen, skadorna blir exakt samma som att blåsa het ånga, alltsa rediga brännskador, vilket räcker för att förstöra en i övrigt bra dag...
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...
Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.
Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.
kan jag intyga... men jag klara mig från köldskador MEN de pöss inte ut den mer eller mindre explodera i näven på mig.

Man får skruva loss den försiktigt och släppa ut överbliven gas långsamt

ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Kom ihåg att forumet inte är en chatt så är ni snälla.
Jag brukar tömma magasin genom att trycka på knappen till ventilen. Då kan man rikta gasen bortåt och släppa om det skulle komma för mycket. För att det inte ska frysa brukar jag tömma med korta tryck och vänta några sekunder mellan varje. Att skruva ur en patron som inte är tom är att be om en olycka.
Jag brukar tömma magasin genom att trycka på knappen till ventilen. Då kan man rikta gasen bortåt och släppa om det skulle komma för mycket. För att det inte ska frysa brukar jag tömma med korta tryck och vänta några sekunder mellan varje. Att skruva ur en patron som inte är tom är att be om en olycka.