Real cap eler mid cap magasin till aeg?
Re: Real cap eler mid cap magasin till aeg?
För mycket? Jag kör endast semi och går lätt igenom 9 magg med 80-120 kulor i varje under tex en förmiddag. Men du kanske skjuter extremt lite?
-:Skogsfrisk:-
-
Jag vet ännu inte hur det kommer gå, jag strävar efter realism, alltså att ett vanligt karbin magasin inte håller mer än 40 kulor. Men tydligen så är mid cap bra för airsoft då skotten kan träffa blad etc...
Jo fast på riktigt så dör folk när man skjuter dem. I airsoft så springer man iväg och spawnar. Så du kommer att skjuta på väldigt många fler än man gör i en riktig eldstrid. Inget fel med att vilja spela med hyfsat realistisk ammo-mängd och endast skjuta semi. Men då får man ju ha med sig riktigt många magg också. Du skrev väl att du hade fyra? Fyra magg med 30-40 kulor kan du lätt göra av med på en enda motståndare som har hyffsat skydd.
-
Vad i? Det krävs väl en kula för att ta ut en motståndare? Eller du menar om denne inte känner några kulor?
Tror han menar att i en riktig strid deltar kanske 30 personer, när dom 30 är skjutna är det slut, men i airsoft med 30 deltagare så går dom till respawn och kommer tillbaka flera gånger vilket resulterar i flera som måste skjutas ut (troligen får du över 100 mål att skjuta ut). Alltså inte antalet kulor som krävs för att skjuta ut en person en gång utan antalet mål du ska skjuta ut under en match/spelomgång.
Om du syftar på det han skrev i slutet så tror jag han menar att en person bakom en buske tex är svår att träffa pga att grenar osv stoppar kulorna vilket gör att personen bakom busken inte blir träffad alls.
Om du syftar på det han skrev i slutet så tror jag han menar att en person bakom en buske tex är svår att träffa pga att grenar osv stoppar kulorna vilket gör att personen bakom busken inte blir träffad alls.
-
Ah jag tänkte inte på det... det är ju klart det är så. Tror dock inte jag skjuter 400 kulor innan jag själv blivit träffad och kan ladda om vid spawn eller så
Beror helt på vart man spelar och vilken typ av spel det är. På skeppartorp (du kanske skulle dit i helgen?) så klarar man sig rätt bra på fyra magg. Brukar vara korta omgångar och annars så är det aldrig längre än hundra meter upp till spawn. På räddningsskolan däremot kan man ha 1 km + till spawn och spelen håller oftast på hela dagen med endast ett stopp för lunch, då behöver man ha mer ammo såklart. Så det är lite situationsbaserat. Men grejen är egentligen såhär, du har en bössa och fyra magg, UT OCH SPELA!!! Du kommer då själv märka snabbt vad du behöver och inte.