Tracer

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Nitisk

Re: Tracer

Inlägg av Nitisk »

Om det inte är något som sticker in i dämparen när du monterat den, skulle jag säga att det är nån vajsing på den. Den kanske är så seg att den inte hinner uppfatta att det kommer en kula i tex 100m/s.
Hör av dig dit du köpte den om du inte får den att fungera.

KalleB

Inlägg av KalleB »

Bagpipe skrev:Hade ett för en 4år sen, funkade ypperligt! Jag har dock ingen erfarenhet av dämpar varianter
När man drar i maget i bössan tänds en diod i som lyser upp kulorna och "laddar" dom, torde sålunda funka bättre än dämpare :?:
Sen kan man ju ladda. magasinen med var 5e-10e kula med tracerammo, för att inte avslöja sin position allt för mkt...
Ja tracer-mag borde fungera bättre eftersom kulorna belyses mer än den 100/1 sekund de belyses genom en dämpare. Men det är såklart bara spekulationer.

ohman

Inlägg av ohman »

Känns som Madbulls lösning med dioder i matningsröret på hop up-huset är bäst av alla varianter, då behöver man inte speciella magasin, och kulorna har lite längre tid på sig att laddas. Dessutom är det ett fantastiskt bra hop up-hus :D
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Robe

Inlägg av Robe »

Tracer magasin har en liten lampa som belyser kulorna, en tracerljuddämpare har någon form av fotoblixt. För ca 4 år sedan köpte jag 5 st G&P tracermagasin. Testade de på baksidan och sålde sedan av alla. Visst, kulan lyser litegrann, men inte alls så mycket som de gör med en tracerdämpare. Jag tycker att tracerljuddämpare är mycket effektivare/bättre än magasinen, tyvärr.

Tillägg: Vid användning av tracermagasin så måste du skjuta burst skurar på 5-8 bb´s eller full auto. Semi funkar dåligt då de kulor som ligger i hop-up röret tappar ljusstyrkan. Många spel tillåter endast semi på natten.

Skriv svar