Magasin

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: Magasin

Inlägg av TwinkleDew »

Lägga in maggen i bastun om man har kanske?
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: Magasin

Inlägg av Paxz »

Måste nog funka, ja. Eller ett torkskåp om man nu sitter på sån lyx. Annars så funkar det bra med bara vanlig rumstemperatur.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

ColdestChain
Inlägg: 97
Blev medlem: lör mar 09, 2013 6:47 pm

Re: Magasin

Inlägg av ColdestChain »

Tack så mycket! låter ju spännande det här med att billigt kan vara bra :D Ja då jag som sagt är nystartad och precis köpt min första bössa så har jag bara 3 cyma mid-cap och 1 standard hi-cap (det som medföljde) så jag tänkte köpa på mig lite undan för undan,

Har ni någon bra länk (om jag skall göra det enkelt för mig) :oops: där dom säljer MAG till RPK:n så man får "rätt" det är mycket med märken och olika begrepp så här i början :lol:

Sen undrar jag också om någon har något bra tips på molle fickor som tar RPK mid-cap mag ?

Jag får hitta på en lösning att hänga dom på min Blackhawk väst så länge till jag får tag i en mer passande ryssväst

1 april 2013, 21:17:

Nu kör jag jäkligt Ot men tycker inte jag behöver en ny tråd då det "kanske" räcker med ett svar, men vad vet jag ju fler som tycker dess bättre :D

Jo frågan är denna: Jag har ju en Cyma Rpk från TWG som enligt pappret de skickade med så var den chronad till ca 421 f/s = 128 m/s

men jag tycker inte att den går riktigt gött ändåmed tanke på att det är ett understöds vapen så är min tanke att just understödja framryckande kamrater och då blir man ju en extra bit ifrån fi.

Vad tycker ni själva (jag frågar för att jag inte vet och har inget att jämföra med så att dumförklara mig förbättrar inget) att man bör göra med Rpk:n? är den bra som den är? starkare fjäder? high -thorque motor? LiPo? ja visst kan man byta allt men jag vill ändå veta vad som är "bra" m/s för en sådan bössa i skogsspel osv ja vad hade ni gjort själva om det vore er egna?

Mvh Mathias och tack för att (om) ni tar er tid att svara en kille som aldrig smutsat ner sig med en Aeg i handen ännu...

1 april 2013, 22:29:

Nä jag ångrar mig jag går sakta fram å startar med att byta ut accen till ett Lipo så får jag se sen.
Спецназ**FIRST IN**LAST OUT**Спецназ

Pengar är som koskit... Onödigt om det inte sprids.

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: Magasin

Inlägg av ministry »

128 är tillräckligt högt för ändamålet. Mer ger bara längre säkavstånd.

För räckvidd skall du satsa på hopup och pipa! Lipobatteri är givet.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

ColdestChain
Inlägg: 97
Blev medlem: lör mar 09, 2013 6:47 pm

Re: Magasin

Inlägg av ColdestChain »

Tack!

Ja ett lipo och en prec pipa som du säger, vilken hårdhet på gummi skall man köpa om man köper en 6,03 pipa ??

Mvh Mathias
Спецназ**FIRST IN**LAST OUT**Спецназ

Pengar är som koskit... Onödigt om det inte sprids.

Användarvisningsbild
mehailz
Inlägg: 295
Blev medlem: lör aug 11, 2012 9:08 am
Lag / förening: ODA-036
Aktiv sedan: 2009
Ort: Jönköping

Re: Magasin

Inlägg av mehailz »

Hårdhet brukar man basera på sin hastighet.

Ungefärligt:
400fps - hårdare
under 400fps mjukare

Har du ett för mjukt gummi med för högt trimm så sliter du ut packningen snabbare har jag för mig.

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: Magasin

Inlägg av Paxz »

Stämmer. Finns mer info om detta om man orkar söka lite. Men kortfattat så är precis som Mehailz säger.

40, 50 och 70 är nog vanligast. Kör på 40 om bössan chronar 80-110m/s så kör på ett 40. 110-125m/s ett 50 och sist men inte minst 65 vid 125m/s och uppåt. Kan kolla upp mer exakt lite senare.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

ColdestChain
Inlägg: 97
Blev medlem: lör mar 09, 2013 6:47 pm

Re: Magasin

Inlägg av ColdestChain »

Tack skall ni ha! ja den chronar ju 128-130 m/s idag så ett 65/70 eller nått då. men sen är ju nästa fråga vilket fabrikat och från vart? det finns ju en uppsjö med gummin i olika färger och kvaliter. Som nybörjare är denna djungeln så djup att de känns som om man aldrig skall hitta ut :D
Спецназ**FIRST IN**LAST OUT**Спецназ

Pengar är som koskit... Onödigt om det inte sprids.

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: Magasin

Inlägg av ministry »

Element eller Madbull röda, med element H-spacer är ett utmärkt val om vi inte skall gå överkurs med r-hop osv.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Användarvisningsbild
mehailz
Inlägg: 295
Blev medlem: lör aug 11, 2012 9:08 am
Lag / förening: ODA-036
Aktiv sedan: 2009
Ort: Jönköping

Re: Magasin

Inlägg av mehailz »

Hur är H-spacern som hänger med madbulls röda? Något att ha?

Skriv svar