Gröngöling..
Re: Gröngöling..
Har snokat runt lite mer här nu. Cqb verkar skitkul så det blir nog där jag satsar mina slantar. Och om jag nu väljer aeg i stället för shotgun. Kan det här paketet vara nåt som kan funka. http://www.tacticalstore.se/se/art/asg- ... a5-kit.php ? Jag är som sagt totalt grön på detta, både spela och skruva. Så jag vill ju ha något som inte kostar en halv förmögenhet men ändå är någorlunda driftsäkert.
Det finns "en miljon" olika trådar om vapenval. Jag föreslår att du sätter dig och läser igenom dessa.
-
Var bor du någonstans? Mitt råd är att du tar reda på var närmaste CQB ställe ligger, och helt enkelt dyker upp där och prövar på. Brukar gå att låna eller hyra vapen.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)
Shotguns är (oftast) inte buckshot. De är mera som slugs. De flesta skjuter 1 eller 3 boll per pump. Saknar spridning, vilket gör dem svårare att använda effektivt.
Skulle inte rekommendera shotgun som primary.
Skulle inte rekommendera shotgun som primary.
Sorry det var inte meningen att vara ännu en jobbig vad-ska-jag-köpa-dude. Ska fortsätta läsa.
Jag bor i Kristianstad i Skåne. Låter ju faktiskt som en bra idé att leta upp nåt cqb ställe och testa.
Jag bor i Kristianstad i Skåne. Låter ju faktiskt som en bra idé att leta upp nåt cqb ställe och testa.

Nu gick det nog fel när du tänkte, muddymess.
Buckshot är bara en, amerikansk, storleksklassning av hagel. Att man sen polisiärt/militärt använder "buckshot" av storlek 00 är en annan sak.
Slug är en grov projektil. (Finns flera olika fabrikat men idén är densamma)
Angående spridningen på treskottarna, som jag själv ofta kör med, så är den rätt lika en riktig hagelsvärm på 10-15 meter.
[EDIT] Självklart beroende på hageltyp, storlek och choke.
[EDIT 2] Alltså.. Det är klart som korvspad att du ska testa att spela med hagel. En vettig springerpump kostar ~700 kronor och går ju alltid att ha som reserv, sälja eller låna ut om man tycker det är för svårt/tråkigt.
Buckshot är bara en, amerikansk, storleksklassning av hagel. Att man sen polisiärt/militärt använder "buckshot" av storlek 00 är en annan sak.
Angående spridningen på treskottarna, som jag själv ofta kör med, så är den rätt lika en riktig hagelsvärm på 10-15 meter.
[EDIT] Självklart beroende på hageltyp, storlek och choke.
[EDIT 2] Alltså.. Det är klart som korvspad att du ska testa att spela med hagel. En vettig springerpump kostar ~700 kronor och går ju alltid att ha som reserv, sälja eller låna ut om man tycker det är för svårt/tråkigt.
Senast redigerad av 3 Gwlyddyn, redigerad totalt 0 gång.
Om du vill spara in pengar så föreslår jag att du kollar i andra EU-länder (EU för att du slipper extra moms- och tullavgifter) och beställer därifrån, Polen och Tjeckien verkar ha de bästa priserna. Jag skulle definitivt ta en titt på taiwangun.com t ex. Men kika in i återförsäljardelen och kolla vad folk tycker om de olika återförsäljarna så får du nog en ganska bra uppfattning.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Fel tänk/ordval, menade att det inte blir mycket till hagelsvärm av det. I min erfarenhet fungerar de mer som ett kulgevär snarare än hagelgevär.Gwlyddyn skrev:Nu gick det nog fel när du tänkte, muddymess.
-
Vad gäller zombiespel så är hagel riktigt roligt och passande vapen:
För zombiespel så kan du kika på detta: http://www.farmengames.com
För zombiespel så kan du kika på detta: http://www.farmengames.com
Mina Affärsredovisngar http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... ize#p75828
Skulle rekommendera att köpa något runt 2500kr klassen, och om du inte är nöjd kan du alltid sälja den. Att köpa något för kass som går sönder med en gång eller inte går att sälja lönar sig inte.