Bra färg
Re: Bra färg
Blev att jag målade bössan med Fosco Forest Green från RSM. Mycket bra färg. Täckte bra men fick endå ett tunt lager så tex texturen på kroppen är kvar. Lätt att spraya på och blev en jämn färg.
@Hammerhead
Hur tycker du Fosco fungerar i förhållande till Krylon? Bättre? Sämre? Samma?
Hur tycker du Fosco fungerar i förhållande till Krylon? Bättre? Sämre? Samma?
-
Lånar tråden lite.
Målade ett vapen i Montana Black eftersom att utbudet av färger är fantastiskt. Dock skavdes det mesta av färgen av under Berget 11.
Nu vill jag göra om och göra rätt med färger från RSM.
Skall jag ta bort den gamla Montanan eller kan jag köra på med de nya färgerna direkt?
Om jag ska ta bort är det tandborste och aceton som gäller?
Tack.
Målade ett vapen i Montana Black eftersom att utbudet av färger är fantastiskt. Dock skavdes det mesta av färgen av under Berget 11.
Nu vill jag göra om och göra rätt med färger från RSM.
Skall jag ta bort den gamla Montanan eller kan jag köra på med de nya färgerna direkt?
Om jag ska ta bort är det tandborste och aceton som gäller?
Tack.
Undvik aceton då det angriper plaster och förstör vissa plaster totalt. Använd acryl eller t-röd eller liknande lösningsmedel (dvs inte för starkt). Ta bort den gamla färgen och gör ett bra grundjobb. Använd gärna en primer som bas om du har svårt att få färgen att hålla.
I dont do karate, i do Ka - Razy!
Imo är den största skillnaden mellan Fosco och Krylon att Fosco sitter som berget medan Krylon slits snabbare. Alltså, vill du ha en färg som sitter där den sitter? Ta Fosco. Vill du ha ett schysst slitage som ser naturligt ut? Ta Krylon. Personligen föredrar jag Krylon.
Ska du ta bort färg rekommenderar jag nagellacksborttagningsmedel med aceton, detta är snäppet mildare än ren aceton. Prova dock på en mindre yta först och se till att plasten inte smälter. Tandborste lär inte vara mest effektivt, kör med bomullspads.
Ska du ta bort färg rekommenderar jag nagellacksborttagningsmedel med aceton, detta är snäppet mildare än ren aceton. Prova dock på en mindre yta först och se till att plasten inte smälter. Tandborste lär inte vara mest effektivt, kör med bomullspads.
RapingBear <3 TaiNt | "Du är pervers.. Men snäll!" - Kerberos :D