Hur länge behöver man ladda ett batteri?
Re: Hur länge behöver man ladda ett batteri?
Två av tre gånger jag laddat batteriet så har jag somnat och så har det laddat över natten, inget problem med mitt iaf. 

bra memes
Det är dåligt för cellerna att överladdas, finns risk att det smälter/sprängs/brinner.
Ladda när du kommer hem från jobbet/skolan och ta ur den ur väggen efter 4 timmar. Simpelt som attan
Ladda när du kommer hem från jobbet/skolan och ta ur den ur väggen efter 4 timmar. Simpelt som attan
-
Tar Jacks ord på det 

- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Man bör lägga till 50% på tiden när man laddar sina batterier eftersom en del energi går till spillo vid laddning. Räknar man mAh / mA så laddar man inte fullt om batteriet är tomt.
Det är dessutom tveksamt om det ens går att ladda medföljande batteri med medföljande laddare till 100%. De "originalladdare" jag har sett har haft en utspänning på 8,4 V och ett 8,4 V batteri behöver högre spänning än så för att man ska "få i det sista".The cheapest way to charge a nickel metal hydride battery is to charge at C/10 or below (10% of the rated capacity per hour). So a 100 mAH battery would be charged at 10 mA for 15 hours.
Om jag tolkar saken rätt är det ingen fara att batteriet ligger på laddning i några timmar efter att det är fullt heller.The minimum voltage you need to get a full charge varies with temperature--at least 1.41 volts per cell at 20 degrees C.
Källa: http://www.powerstream.com/NiMH.htmTo preserve battery life the best practice is to use a timer to prevent overcharging to continue past 13 to 15 hours.