Nybörjar fråga pistoler

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Marcules

Re: Nybörjar fråga pistoler

Inlägg av Marcules »

Jag såg att du precis blivit medlem på forumet så tänkte bara fråga om du har någon AEG än? För annars så skulle jag börja med det före pistol om jag var du. Skaffar du en cqb trimmad AEG kan du ju spela överallt, cqb, skog och allt däremellan. En pistol är ju ganska begränsad och används oftast om man har ett primärt vapen som skjuter för hårt och därför har säkerhetsavstånd, och någon kommer innanför detta.

Om du nu har det och därför vill skaffa ett sidearm så finns det en del olika modeller som kommer med co2 magasin, har blowback och skjuter under gränsen för cqb. Kolla olika svenska återförsäljare som röda stjärnan, striker osv så kommer du nog hitta något.
-:Skogsfrisk:-

eoz

Inlägg av eoz »

Marcules har alldeles helt rätt, skaffa definitivt en AEG först! Jag försökte fråga vad syftet med vapnet var, och trodde från ditt svar att det skulle vara en sekundär, och inte en primär bössa! Skaffa definitivt en AEG isåfall. Första bössan är inte dumt att köpa ny faktiskt, eftersom att man då får hjälp av affären om det krånglar.

Jag kommer vara sjukt tråkig, men också praktisk nu och föreslå att du köper en M4a. Är det fortfarande 2000 kronor som är budget? Du lär inte få någonting fantastiskt på den budgeten vad gäller AEG nämligen, om du inte köper begagnat...

Jag eller någon annan hjälper dig säkert att hitta din modell, beroende på budget och liknande!

Magnus91

Inlägg av Magnus91 »

Tar o skriver till dig privat senare under dagen men utöver det om jag nu ska sikta in mig på en AEG så räknar jag väl att jag får slänga ut en 2500-3500 ifall för något som man inte behöver uppgradera på direkten men det sagt så innebär det inte att jag inte vill ha uppgrades framöver.

/mvh magnus

Skriv svar