Oj hur kunde jag missa det :*/ tack för att du sa de ::D
9 mars 2014, 22:51:
Vad skulle vara det optimalaste snipern att börja med där du kan modda ?
Hjälp villken L96 Ska man köpa ?
Re: Hjälp villken L96 Ska man köpa ?
Utan att ha så mycket kunskap inom sniper så skulle jag ändå säga vsr, aps, aps2 eller bar-10 kompatibla. Sen får nån annan gärna fylla i vilka som faktiskt är det.
-
- Lag / förening: Team Irony
- Aktiv sedan: 2008
Fel, skulle jag säga.Sane skrev:De flesta L96or är baserade på Maruis L96,
Jag vet inte vilken som är den plattform som är kopierad mest, men Maruzen TYPE96 är helt klart vanligast bland de flesta sniperbyggare när det gäller L96.
Well MB01 och MB08 bygger på TYPE96-systemet och är mer än prisvärda.
@SimplY
Om du tror att du kan hantera rollen som prickskytt inom airsoft och är villig att lägga ned tid, kärlek och en halv säck med pengar på något som kostar >1500kr i inköp så finns det få alternativ än just Well MB01 eller Well MB08 när det gäller L96.
Nästan allt du kan behöva ta reda på finns antingen i Sniper-kategorin eller på andra forum, http://www.airsoftsniperforum.com är en enorm databank för just prickskyttevapen. Sitt och läs i ett par timmar innan du tror att du är klar. Sen läser du lite till och börjar fundera på varför du vill spela som prickskytt. Sen funderar du på varför du behöver ha hög utgångshastighet när går att uppnå förvånansvärt goda resultat med en bössa som är nästan orginal (bortsett från att man eventuellt uppgraderar hophus, gummi och pipa).
När du uppgraderar, gör allt du kan innan du börjar köpa delar för att få upp utgångshastigheten. Fördelarna med låg utgångshastighet är många, speciellt när man är ny som prickskytt och framförallt när man är helt ny i hobbyn.
Du har lägre säkerhetsavstånd. (väldigt bra om man inte är van spelare, vad du gjorde i lumpen spelar mindre roll än du tror)
Din bössa kommer vara bra mycket tystare.
Du lär dig att spela på ett effektivare sätt än att bara slänga kulor och hoppas att de träffar.
Du kan ta dig tillräckligt nära för att se exakt var du träffar.
En av de få nackdelarna med låg utgångshastighet är att det krävs mer jobb med hop+pipa för att få +70m räckvidd, men lär du dig först att spela effektivt så behöver du inte mycket mer räckvidd än vad du får ut av orginalfjädern.
TL;DR
Köp en MB01 om du hemskt gärna vill ha en bra snipergrund.
Uppgradera hellre pipa+hop än utgångshastighet.
Lär dig rollen som pricksytt inom airsoft och spela därefter.
#JustMyThoughts
+1 på Oiric
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.