Behöver hjälp med några saker inom airsoft modifiering .

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
700mb
Inlägg: 295
Blev medlem: fre jun 22, 2012 11:09 am

Re: Behöver hjälp med några saker inom airsoft modifiering .

Inlägg av 700mb »

Ja men då så :D Alltid roligare att göra saker själv! Då borde dock satsa på styrka, batteri utrymme tar inte mycket plats om du väljer en mindre variant. Ska utsidan vara av glasfiber? Tänkte bara på att de flesta kolvar har en gummi/plast yta för att inte kolven ska glida undan på axlen.

Red_Phoenix 1995
Inlägg: 15
Blev medlem: lör nov 02, 2013 8:33 pm

Re: Behöver hjälp med några saker inom airsoft modifiering .

Inlägg av Red_Phoenix 1995 »

handtagsytan ska vara lägre med 1-2 mm som ska täckas av en plats som blir lite som sandpapper fast bara lite , borde ge mig en lite mer goare grepp än bara glasfiber /spray spackel .

Kamphund
Inlägg: 85
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:57 pm

Re: Behöver hjälp med några saker inom airsoft modifiering .

Inlägg av Kamphund »

Tänk bara på att du ska få plats med en motor i greppet också. Eller du kanske ska köra med en gbbr?
- PRC CLONE USER -
Team Awesome - vi är, du är ej!

Red_Phoenix 1995
Inlägg: 15
Blev medlem: lör nov 02, 2013 8:33 pm

Re: Behöver hjälp med några saker inom airsoft modifiering .

Inlägg av Red_Phoenix 1995 »

min ide på greppet är att låta de vara utanpå så jag slipper meka med de vilket skulle göra de lättare för mig , sen ska jag försöka göra en combo av glas och kol fiber så att den blir stark o klarar av att träffas av kulor eller att tappas.

Stygge
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: Behöver hjälp med några saker inom airsoft modifiering .

Inlägg av Stygge »

Att slipa ner ett befintligt grepp utvändigt och inkorporera detta i konstruktionen torde vara enklaste lösningen då man slipper böka med infästning och motorutrymme/platta. Du borde även kunna använda din av början på en fullstock för att få till fästet runt kolvröret och kolvskruven rätt.

Får du till det finns säkert en marknad då efterfrågan är betydligt större än tillgången på de stockarna och om du dessutom får till en trevligare finnish än på den jag länkade så skadar det ju inte (de är väldigt plastiga och ytan är tråkigt jämn utan någon struktur öht.).

Skriv svar