Köpa nya kulor..

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Madbull Mike

Re: Köpa nya kulor..

Inlägg av Madbull Mike »

Det är bara att ta ut och mäta den.

Jag läste på mig om pipor och där efter valde jag denna och jag vart jäkligt nöjd.
Sen rengör jag ALLTID pipan innan spel, för att försöka hindra pipstop.
Det finns hur mycket som helst att läsa om pipor.
Som ohman säger det är du som väljer vilken du vill ha.
Mina köpes annonser

Mina affärsredovisningar

Conny81

Inlägg av Conny81 »

jag har en m4 cqb Lmt defender..

120 fjäder direkt från låda

601 verkadei en av videona guppera bäst...

tänkte på d me eldhastighet.. vad e smartast motor el lipo 11,1 v? ( har lipo 7,4 just nu)

Deriveh

Inlägg av Deriveh »

Om du ska gå upp till 11,1v lipo så gäller det att du har grejor i vapnet som tåler den ökade effekten. I längden så sliter det alltid mer än med 7,4v dock.

Saker att tänka på:
Bushings/bearings som håller
Kugg som håller
pistong som håller (denna slits dock alltid och är en grej som behöver bytas då och då, men ståltänder öka livslängden.)
Hmm, tror det var det viktigaste. :)
A&K PTW - WE Scar-L GBB open bolt - M1911 Lawman GBB - M92 GNB
Always shoot first and then call whatever you hit the target.

Conny81

Inlägg av Conny81 »

Sitter här nu och kollar delar så behöver sista hjälp :)

Pipa bör man ha en 6.03 eller en 6.01 pipa vilken strular minst? ( 6.01 har ja sett på youtube grupperar bäst dock)

Lipo 11,1 v eller motor för rof .. mitt vapen har metall delar innuti så bör nog klara lipo 11,1

Och ska man köpa helt ny hop up eller räcker det att byta gummi ( hop upen i min är dock plast i hjulen)

behövs ny pistong? vapnet är en LMT defender cqb PROLINE 120 M ( KÖPT I NOV 2013)

något mer att tänka på?

vill ha precision , mer power ( eldhastighet) och gärna så den chronar 120 med 0,25 kula chronar 115 med 0,20 kula... ( Greendevil bio)

Mvh Conny

ADAM

Inlägg av ADAM »

Jag hänger inte riktigt med. Vad var det för bössa du hade nu igen?
Grundare av Vapenbutiken i Stockholm
Stödmedlem i PanzerFaust
[color=#00AA00]Paxz[/color] skrev:Sure thing boss

Conny81

Inlägg av Conny81 »

A.S.G.. LMT DEFENDER M4 CQB (120 MS) ( PROLINE MODELL NEW GENERATION)

Droopfy
Admin

Inlägg av Droopfy »

När du chronar, har du använt 0.20 eller 0.25?

Det gör stor skillnad, din bössa kanske trots allt gör 125 m/s, fast med 0.20 , som vanligen är referensvikt.
Mina Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=2137

Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"

ohman

Inlägg av ohman »

Conny81 skrev: Pipa bör man ha en 6.03 eller en 6.01 pipa vilken strular minst? ( 6.01 har ja sett på youtube grupperar bäst dock)
Mindre risk för strul med 6.03, Prometheus EG är den pipa som fungerat bäst för min del, men Madbull's Ultimate-pipor fungerar bra med för lite mindre pengar.
Conny81 skrev: Lipo 11,1 v eller motor för rof .. mitt vapen har metall delar innuti så bör nog klara lipo 11,1
Om du vill öka din RoF så skulle jag rekommendera high speed kugg + high torque motor. Vill du köra 11.1 istället rekommenderar jag en mosfet (mosfet är bra i vilket fall btw).
Conny81 skrev: Och ska man köpa helt ny hop up eller räcker det att byta gummi ( hop upen i min är dock plast i hjulen)
Fungerar din hop dåligt? I så fall, börja med att byta gummi, Madbull's blå eller Guarders genomskinliga fungerar fint.
Conny81 skrev: behövs ny pistong? vapnet är en LMT defender cqb PROLINE 120 M ( KÖPT I NOV 2013)
Köp en ny när din första rasar.

Conny81 skrev: så den chronar 120 med 0,25 kula
Om du trimmar din bössa så den chronar 120m/s med en 0.25g-kula så kommer du vara begränsad till att spela som semi-sniper (ingen full auto) på de allra flesta spelen. 120 m/s med 0.25g motsvarar 1.8 Joule, vilket är över gränsen för Auto B enligt VSAF:s trimtabell (gränsen går vid 1.75J). Varför vill du ha så hög utgångshastighet? Vad är syftet med bössan?

Det är också värt att beakta relationen rof + fjäderstyra = slitage. Högre rof + högre trim = mer slitage.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Nån annan får översätta vad för bössa asg rebrandar till lmt nuförtiden , förr var det KWA iaf. Men gällande pipor så har jag både 6.03 och 6.01 pipor från madbull och tycker att 6.01 pipan funkar bäst (för mig iaf) den kostar lite mer än 6.03 dock. Har kört king arms kulor och Green devil igenom den och aldrig haft problem. 6.03 pipan verkar ha något grövre ytterdiameter vilket gör att det strular en del när man installerar hopgummit.

Kimale

Inlägg av Kimale »

ASG rebrandar Lonex bössor nu, samma tillverkare som gör deras Ultimate serie
How to win a war? Buy a Kalashnikov

Min Presentation http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 65&t=11199
Mina Affärsredovisningar http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... boy#p69801

Skriv svar