Första pistolen...

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
dariantel

Re: Första pistolen...

Inlägg av dariantel »

Precis som föregående nosade på här.
Något viktigt med pistol är avstånd. En pistol vill man gärna ha för att kunna skjuta på närmare avstånd än med ditt gevär.
Min M9a tex den är så pass kraftfull att jag ändå måste ha minst 5 meters avstånd. Det duger för min del, är jag närmare än så är det ändå något som är fel hehe.
kolla VSAFs tabell, den absolut mest använda säkerhetsavstånds tabellen. kolla på Joule styrkan.

Fubar

Inlägg av Fubar »

Jag håller däremot med om att M9 är en pistol som för de allra flesta ligger väldigt bra i handen. Dessutom finns KJWs version, som flera redan rekommenderat - den är inte vacker inuti, men den är snygg utanpå, solid och pålitlig, och har allmänt härlig känsla.

Vad gäller CO2 skulle jag faktiskt rekommendera att vänta med det, i alla fall tills du spelat ett tag och fått in vanan på säkerhetsavstånden - precis som med hög trimm i AEG och sånt är det helt enkelt bra att ha lite mer erfarenhet innan man tar i med full kraft.[/quote]

Är det högre utgångshastighet med co2 än gas då?
“War is young men dying and old men talking"
---------------------------------------------------------------------------------------
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... ilit=fubar

Torak

Inlägg av Torak »

Det blir väldigt lätt det; olika gaser har olika prestanda. CO2 förlorar inte lika mycket i kraft på vintern, men kan ofta skjuta åtskilliga m/s hårdare än samma pistol med Green Gas.

Min KJW M9 brukar (en normalvarm dag) kunna skjuta 2, ibland 3 magg på en påfyllning, och du lär inte fylla på gas ute på fältet ändå - det sparar man till safen. Skaffa KJW M9, tre-fyra extra magg och ett par flaskor Green Gas så kan jag nästan garantera att du blir nöjd. :-)

Fubar

Inlägg av Fubar »

Torak skrev:Det blir väldigt lätt det; olika gaser har olika prestanda. CO2 förlorar inte lika mycket i kraft på vintern, men kan ofta skjuta åtskilliga m/s hårdare än samma pistol med Green Gas.

Min KJW M9 brukar (en normalvarm dag) kunna skjuta 2, ibland 3 magg på en påfyllning, och du lär inte fylla på gas ute på fältet ändå - det sparar man till safen. Skaffa KJW M9, tre-fyra extra magg och ett par flaskor Green Gas så kan jag nästan garantera att du blir nöjd. :-)
Förlåt, men nu hängde jag inte med.
Du har alltså en sådan pistol som jag blev rekommenderad att köpa?
Den är ju co2 vad skaman då med green gas till?
Är noob, så ursäkta om svaret är uppenbart... :shock:
---------------------------------------------------------------------------------------
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... ilit=fubar

Torak

Inlägg av Torak »

KJW M9 finns i olika utföranden; en pistol gjord för att tåla kraftigare gas (m a o CO2) tål alla de svagare också, så du kan ladda t ex en HFC M190 CO2 med Hfc134 (svagaste gasen) utan problem. Däremot kan du inte ladda en vanlig pistol i plast med CO2, för då kan den gå sönder.

Med just KJW M9 beror det som sagt på en del interna saker. De är helt i metall, så det är inga problem, men den behöver kraftigare slutstycke och magasin.

Min är grundutförandet, avsett för Green Gas (standardgas numera), men den tål Red Gas (kraftigare än Green, svagare än CO2) utan problem. Jag skulle nog inte ladda med CO2 utan att se till att slutstycket var det kraftigare först.

Det är lite komplicerat - GBB (gas blowback) är roligare än elpistoler, men mer krångliga.

dariantel

Inlägg av dariantel »

jag körde ett test då jag har både Gas magasin samt Co2 magasin till min M9a,
Det intressanta var att de gjorde samma hastighet oavsätt gas typ. spännande minst sagt....

Blå nozzel så fungerar alla sorts gaser. dra bak manteln på pistolen så ser man detta.
Ett gas vapen kan du inte köpa utomlands då det är förbjudet att importera detta till sverige. eller ja. Co2 skall vara ok men inte Gas, dock litar jag inte på tullen utan rekomenderar att köpa pistol i en butik i sverige.

Fubar

Inlägg av Fubar »

Aha!
Så med andra ord så kan man använda olika gaser i samma pistol?
Så länge det är bra interna delar?
Vilka butiker har den berettan då?
Så då köper jag en pistol i metall och kan variera med green gas och co2?

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

För att klargöra, jag har en kjw m9 med blå nozzel, jag kör greengasmag i min och om jag vill köra co2 så måste jag köpa co2 magg med plats för co2 patron. Underbar pistol förövrigt.

Fubar

Inlägg av Fubar »

Kocken149 skrev:För att klargöra, jag har en kjw m9 med blå nozzel, jag kör greengasmag i min och om jag vill köra co2 så måste jag köpa co2 magg med plats för co2 patron. Underbar pistol förövrigt.
dariantel skrev:jag körde ett test då jag har både Gas magasin samt Co2 magasin till min M9a,
Det intressanta var att de gjorde samma hastighet oavsätt gas typ. spännande minst sagt....

Blå nozzel så fungerar alla sorts gaser. dra bak manteln på pistolen så ser man detta.
Ett gas vapen kan du inte köpa utomlands då det är förbjudet att importera detta till sverige. eller ja. Co2 skall vara ok men inte Gas, dock litar jag inte på tullen utan rekomenderar att köpa pistol i en butik i sverige.
Denna pistol verkar vara en riktig goding :D
Men jag kan väl impotera denna då den är i co2 utförande och om jag sen vill köra green gas så köper jag ett magasin i Sverige. Eller?
Länkar till pistolen så ni slipper scrolla ;)
http://airsoftpro.cz/eshop/product_info ... dp2g91pv33

Dj_komodo

Inlägg av Dj_komodo »

Inga problem att köpa Greengas magasin utomlands... http://shop.ehobbyasia.com/kj-works-25r ... f-gbb.html

Skriv svar