Hur gör man som vänsterskytt?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Goreplay

Re: Hur gör man som vänsterskytt?

Inlägg av Goreplay »

Har aldrig upplevt magbytet på en m4 som ett problem. Använd högerhanden och greppa med fingrarna runt magget samtidigt som du trycker på knappen med tummen.. :P
-Skickat från min brödrost-

Prospero

Inlägg av Prospero »

Goreplay var inte det just det jag sade?
Signing of...
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero

-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-

~Marcus Porcius Cato maior~

D-Cycle

Inlägg av D-Cycle »

Som så många andra skrivit så är en M4 inte några problem som vänsterskytt. Magasinbyte gör jag som de flesta andra här med höger hand och magasinspärren trycker jag in med höger tumme. Eldväljaren ställer jag oftast om med vänster pekfinger, i undantagsfall med tummen. Oftast behöver man bara vinkla vapet något åt höger för att komma åt lite bättre. Kör du med en GBB-R M4 så är manöverhandtaget relativt ambidextriöst.

På pistoler (GBB) brukar jag flytta magasinspärren till motsatt sida om stommen tillåter det. På min f.d. P226 gick det jättebra, på de Glockar och 1911 jag använder nu är det svårare. Sedan får man hoppa över att försöka dra ner mantelspärren ifall manteln hakat upp vid tomt magasin, utan efter omladdning greppar jag ovansidan av manteln med höger hand, drar bak och släpper.

Goreplay

Inlägg av Goreplay »

@prospero. Jo, Mer eller mindre. Men killen vill ha input, så jag beskriv den tekniken jag använder.
-Skickat från min brödrost-

Skriv svar