Jag säger som alla andra, åk ut till Vapenbutikens bana, testa ett inomhusspel. Åk ut till Skeppartorps bana, testa ett utomhusspel. Båda dessa ställen kan du hyra den bössa/mask på.
Kläderna då?
Ja,de första gångerna du spelar går det skitbra att köra i mörka tåliga kläder typ, svart hoodie och mörka jeans om så önskas. Har sett nybörjare spela i snickarbyxor, rent av. De första gångerna du spelar är inte kläderna de viktiga. Men ja, du kommer utseendemässigt stå ut ur mängden som en pingvin bland isbjörnar.
Sen då? Ja, du blir tokkär i spelet, du lägger pengar på att köpa din älskade KSP (sitter i samma sits som du, nästan det enda jag rockar i datorspelen och har nu skaffat det till airsoft äntligen). Innan du hittar ett lag att ingå i, klä dig som en i CS då? Eller klä dig i svensk M90. Eller klä dig som en amerikansk soldat.
Vad jag menar är; du klär dig såsom du vill efterlikna!
Jag personligen brydde mig inte om att just efterlikna något existerade land utan gillade ren OD (förkortning för rent grön, Olive Drab) och köpte ihop väst, byxor och jacka i det.
Jag har senare ingått i ett lag med klädkod. Ja, då är det bara att skaffa efter den klädkoden. Sen kanske du känner för att spela ett s.k. storspel där reglerna kräver att en viss spelare måste klä sig enligt en viss klädkod, ja då köper du bara de kläderna också!
Pengar är som ammunitionen i denna hobbyn; vill man, kan man slösa fruktansvärda mängder!