Sportline eller Proline G36cv?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
ohman

Re: Sportline eller Proline G36cv?

Inlägg av ohman »

Om du håller dig till 7.4V behöver du inte bekymra dig om mosfet, men vill du att sakerna ska hålla (primärt switch assembly, resten dör ändå så småningom :P) när du kör 11.1V så vill du antagligen investera i en mosfet. Men till att börja med, kör på 7.4V LiPo och ta resten som det kommer :D
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

dariantel

Inlägg av dariantel »

eller så kör du nihm batterier till att börja med så behöver du inte bry dig alls om mosfet.

JonathanRL

Inlägg av JonathanRL »

Recension:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 18&t=11036

För det första; "Sportline" och "Proline" är ett hemskt påfund av ASG. Varför Umarex har valt att kopiera det är bortom mig.

För det andra; Umarex S&T G36 särskiljs genom att den billigare varianten saknar blowback, quick spring change, gjord i billigare material och har inte skjutkolven. Den är också billigare.

Med tanke på prisskillnaden bör du välja den från Gunfire. Ett 7.4 LiPo är helt tillräckligt för att driva den.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

GoGetLost

Inlägg av GoGetLost »

JonathanRL @ Tack för infon :) Det var som jag trodde då, att en G36CV med blowback och qsc är proline :)

Sagt och gjort, beställde min G36CV från Gunfire i söndags natt och fick den igår :) Mycket nöjd 8-)

Joddlar Bent

Inlägg av Joddlar Bent »

Som jag har förstått det så har proline 127 mps/ 417 fps och sportline varianten ca 100 m/s

/// Joddlar Bent

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Mosfet behöver du inte. Och skulle microswitchen dö så kostar en ny på Claes Ohlson 29:-

Skriv svar