Ny med airsoft.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
JonathanRL

Re: Ny med airsoft.

Inlägg av JonathanRL »

JGs G36C är det bästa valet.

Recension:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 118&t=9048
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Mason

Inlägg av Mason »

Och för att nyansera lite så säger jag att den AK är ett bättre val. Du har mycket av det g36an har. Pålitligheten hos V.3 gearboxen dvs.
Sedan har du otroligt mycket mer alternativ när du kanske vill bli seriösare och välja en inriktning. Allt ifrån tjetjenska rebeller till ryska specialförband eller bankrånare, eller PMC från texas...

Blir du intresserad av milsim så är det alltid en sida som bär AK. G36 är faktiskt ett ovanligt vapen i världen.

Kika på Cyma eller Dboys kalash från Taiwangun
Här är en bra bössa.
http://www.taiwangun.com/electric-air-s ... -cm_1.html

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

+1
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Xelley

Inlägg av Xelley »

Skulle G36an vara ovanlig? Den används ju av hur många länder som helst. England, Norge, Sverige, USA (polisen), Sydkorea, Italien, Finland, Tyskland, för att nämna några.

G36an är ett perfekt första vapen som ger dig extremt mycket möjligheter att kitta och uppgradera. Lätt att sätta på sikten osv. Kör en JG G36 med ett 7.4v lipo samt löd på Deans kontakter och känn efter om du är nöjd eller om du vill gå på med mer uppgraderingar.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Frantiic

Inlägg av Frantiic »

Umarex g36 från Cybairgun är en JG i botten. KÖP DEN =) jag har den själv. Kanon bra vapen och har fungerat för mig i alla spel jag varit på. flera minusgrader till plusgrader. bara du kör ett stadigt batteri så funkar allt!
I reject your reality and substitute my own!

ohman

Inlägg av ohman »

Samma erfarenhet som Frantiic, har Umarexen från Cybairgun (som är en utmärkt återförsäljare imo).
Det är en JG internt som sagt, men med en lite trevligare utsida, och mitt exemplar hade dessutom en alldeles utmärkt pipa. Tänker du köra CQB med den kan det vara värt att investera i en klenare fjäder då den skjuter en aning hårt i orginalutförande (men det gör ordinarie JGn med).
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Welle

Inlägg av Welle »

Jag har under en väldigt kort tid ägt en g36, det var en umarex, den var verkligen ingen jg. Det var special gearbox med microbrytare och ebb. Den hade överlägset snyggast finnish av alla g36 jag hållt i och det är i princip alla som finns ute marknaden.
Inte så mycket dyrare än JG

Men en jg g36 är en välkänd arbetshäst som väldigt många nybörjare har. Se bara till att skaffa vettiga batterier. Dom som följer med suger häst
Lite finare, lite bättre

Dantheman

Inlägg av Dantheman »

Angående Cybairgun.se så har Jag fått väldigt bra respons från dem och de är definitivt seriösa återförsäljare. Jag har mest köpt luft-pistoler därifrån men även lite kulor och magasin till AS och att de tar sig tid till att göra filmer osv på nya vapen säger ju rätt mycket om dem också!. På mail så svarade de mina frågor väldigt snabbt och bra. När det gäller Cabom.se så har jag själv slutat köpa därifrån då de är mer oseriösa när det gäller Airsoft.(förr var det mitt nummer 1 val) Det enda bra enligt Mig är att de har "Månadens pryl" Varje månad med massa olika billiga grejer och gratis frakt. Men senast jag ville använda mig av öppet köp så gav de Mig bara problem och väldigt otrevliga. De anklagade mig för att ha haft sönder "Original lådan" som pickan låg i. Och det är helt absurt enligt mig. Det är inte sällan posten är oförsiktiga med paket osv..

Sen när det gäller Cybergun så är det inte att rekommendera. Om inte vapnet nu är gjort av någon bättre tillverkare då de oftast bara lanserar vapen som de inte har fått rättigheterna till.
Som min Gameface Mayhem GBB. Gjord av KWC, Licensierad av Cybergun. funkar perfekt men inga trademarks!

gurkdjur

Inlägg av gurkdjur »

Som tidigare: tack för alla svar!

Har nu bestämt mig för G36:an från JG, men ska enligt ALLA skaffa nya batterier. Då jag är helt okunnig när det gäller sånt:

Vad ska man ha för några?

Skulle det här funka? http://www.rckungen.se/index.php?page=s ... &Itemid=64

Eller måste det kosta mer mot 500 kr, som det här?
http://www.batterikungen.se/batteri/rc- ... 0-mah.html

Ni får gärna länka, håll det dock gärna runt 2-3 hundra krs gränsen.

Ska man ha något? Måste jag köpa något annat för att få batteriet att funka?

2 till frågor...

Kan man återanvända kulor vid prickskytte med pistol?
Är det dåligt för en fjäderpistol att man skjuter utan skott i?

Tack! :D

Krille

Inlägg av Krille »

Rekommenderar http://hobbyking.com/hobbyking/store/index.asp
Ungefär 10$ per batteri. Frakt för 3 7,4v batterier gick på 10$ för mig. Aldrig haft problem med dem.

Skriv svar