GK5C Matar dåligt.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
700mb

Re: GK5C Matar dåligt.

Inlägg av 700mb »

HellfireATM skrev:Inte på de vi köpte iallafall. Eller så hade vi bara tur.
Fick höra på airsoft mässan av en försäljare att g&g hade fixat matningsproblemen på den andra batchen, men det verkar stämma väldigt bra isåfall :D

Zatila

Inlägg av Zatila »

HellfireATM skrev:Väldigt vanligt fel på AK5C tyvärr. Det har att göra med att mynningen på magget inte sluter tätt som det ska med hålet i magasinbrunnen, varvid kulorna fastnar och inte kommer upp. Populärt "hemmafix" som funkar är att försiktigt borra upp hålet i magasinbrunnen, men använd dig i första hand av garantin.
Om jag nu skall borra, exakt hur bär jag mig åt då? Skall jag t.ex. borra inifrån eller utifrån bössan? Eller spelar det ens någon roll?

*EDIT: Har nu borrat (karvat med kniv snarare) och det fungerade helt jävla perfekt! Drog först iväg cirka 30 kulor i semi utan några problem, och med ett leende på läpparna så ville jag tänja på gränserna så jag körde kanske 50 kulor rakt av full auto, och jävlar vad bra det matade! Om någon som läser detta har liknande problem så är det bara att göra inlägg! Tack alla som svarat! I synnerhet Hellfire! :D

HellfireATM

Inlägg av HellfireATM »

Hrrm, som jag sa så rekommenderade jag att i första hand utnyttja din garanti för att få en ny bössa där kanske eventuella andra fel också är åtgärdade ;)

Annars, bra att du fick den att funka :) Lycka till med den! Ett av mina absoluta favoritvapen. Och trots det som många pratar som så går det att fästa en M203 granatkastare på den. Man får knixa en hel del, men nu har jag lärt mig hur man gör :p
Lagets lilla gearwhore.

Spelsugen i Uppland?

Skriv svar