Har en knappt använd G&G GK5C som matar på väldigt dåligt, det kommer en kula kanske 1/10 gånger som jag trycker av. Jag är ganska så ny när det gäller airsoftkrångel så, hur skall jag bära mig åt?
Väldigt vanligt fel på AK5C tyvärr. Det har att göra med att mynningen på magget inte sluter tätt som det ska med hålet i magasinbrunnen, varvid kulorna fastnar och inte kommer upp. Populärt "hemmafix" som funkar är att försiktigt borra upp hålet i magasinbrunnen, men använd dig i första hand av garantin.
Mina erfarenheter är att det för hårt skruvad kolvskruv som får gearboxen att tippa upp ett uns i framkant och lämnar utrymme för kulorna att fastna krin Nozzlen. Så har det varit på samtliga lagets AK5C och jag fixade matnings problemen utan att slipa i matarröret från magasinet och Hopupen.
Jaså, det med? :S Verkar dock mest vara första "vågen" av 5C som har dessa problem, jag köpte en från omgång 2 tillsammans med några polare och de bössorna har inte varit nåt problem alls.
HellfireATM skrev:Jaså, det med? :S Verkar dock mest vara första "vågen" av 5C som har dessa problem, jag köpte en från omgång 2 tillsammans med några polare och de bössorna har inte varit nåt problem alls.
Jasså, inga matningsproblems alls ? Låter kanon för min del då jag ska köpa en när den nya versionen med hop-upen kommer