Hjälp att välja rätt tillverkare

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Nordman

Hjälp att välja rätt tillverkare

Inlägg av Nordman »

Hej ska införskaffa min första bössa men har svårt att välja tillverkare.
Är intresserad av H&K G36C men vilken tillverkare ska man välja?
SRC G36C Gen 3 2000:-
Umarex G36CV 1800:-
Heckler & Koch G36CV 3600:-
Classic Army AEG, PL, CA36C, Blowback 3500:-
Classic Army PL, AEG, CA36C, Carbon version 3000:-
ASG SLV 36 AEG 1800:-
Iom att jag är nybörjare är det verkligen värt att lägga ut 3600 på en gång?
Senast redigerad av 1 Nordman, redigerad totalt 0 gånger.

Räven

Re: Hjälp att välja rätt tillverkare

Inlägg av Räven »

Tror jag enbart hört bra saker om JG G36.
http://www.taiwangun.com/product/show/17248.html 102 euro ~ 875 kronor.

Paxz

Inlägg av Paxz »

Du har glömt kanske den bästa klonen av alla: Jing Gongs G36C. Men med tanke på att både ASG och Umarex är rebrands på JG's G36 så finns den redan med på listan, även om de är något dyrare än JG's egna. Jag har dock stött på G36or från ASG som innehåller den värsta Sportline skiten så hur det ligger till med dem nu vågar jag inte svara på.

Jag hade nog rekommenderat dig att köpa någon billigare till en början. Den mest prisvärda i min bok är SRCs då den både har nylonfiber kropp och bra interna delar. JG's (och dess kopior) har bra delar men förlorar en del på hållbarheten då de är tillverkade i vanlig ABS plast.

Annars så är en begagnad och redan färdigtrimmad bössa ett alternativ. Ta dig en titt på airsoftbörsen innan du bestämmer dig. Vem vet, du kanske har tur att hitta någon prisvärd med några vettiga tillbehör. ;)
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

nox_umbra

Inlägg av nox_umbra »

jag stämmer in till kören kör på en JGg36 från taiwangun så kommer du billigt undan, men tänk på att du vill ha magasin och div till den också så ta en titt på airsoftbörsen där hittar du garanterat bra paket.
annars är SRC ett bra val också, mest kvalitet för pengarna enligt min mening.
We're not surrounded, we're in a target-rich environment!
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... mbra#p5776

ohman

Inlägg av ohman »

JG har stabila bössor men lite tråkig plast på utsidan, dock ett väldigt bra köp om du inte är jättebrydd över utseendet. SRC har helt ok utsida och väldigt bra insida (med undantag möjligen för hop up huset som är lite halvdant).

Om utseendet är det viktigaste hade jag gått på Umarex, CA, SRC i den ordningen. Dock spelar det roll vilken Umarex du köper, jag hade investerat i CV-varianten (som inte är rebrandad JG! Tillverkad av S&T alternativt Ares), den har quick change spring, blowback (om du planerar köra 11.1 LiPo, koppla ur blowbacken) och i mitt tycke den trevligate utsidan.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Rythm

Inlägg av Rythm »

Jag började med en JG G36C och det är helt OK som första vapen, särskilt när det fortfarande finns en viss osäkerhetsfaktor om du kommer att fastna eller inte. Plus att det finns andra kostnader för magasin etc.
Efter ett tag köpte jag en SRC G36K som fortfarande är min "primary", och det var ett mycket bra uppköp. JG´n hade jag kvar som reserv ett år till, innan den byttes mot en G36C från SRC.

Skriv svar